"דיילי מייל" מפי בכיר ישראלי: "המו"מ מקרה אבוד. חמאס לעולם לא ישחררו את כל החטופים והגופות"

שירות הביטחון הכללי הישראלי, או בקיצור השב"כ, מעריך שמתוך 133 בני הערובה המוחזקים על ידי חמאס ברצועת עזה או במקומות אחרים, רק 40 מהם עדיין בחיים, כך לפי מה שדיווח העיתון הבריטי "דיילי מייל" היום, יום ראשון. בכתבה נכתב כי ההערכות של השב"כ מבוססות על מידע מודיעיני שנאסף לאחר פיגועי "מבול אל-אקצא", ב-7 באוקטובר האחרון.

העיתון ציטט מקור ביטחוני ישראלי שאמר, "הגישה למידע מודיעיני הפכה להרבה יותר קלה ממה שהייתה לפני ה-7 באוקטובר, כאשר הגישה שלנו לעזה הייתה מוגבלת ולא היו לנו יגישה למקורות רבים, המצב כיום שונה לחלוטין כי אנחנו שם", וכי "חמאס מנסה לשמור הכל מאוד בסוד, והם לעולם לא ישחררו את כל החטופים והגופות", אמר.

من هو يحيى السنوار الذي تسعى إسرائيل لتصفيته؟

מקור ביטחוני ישראלי אחר אמר לעיתון, "המשא ומתן הוא מקרה אבוד. אנחנו לא יכולים לנהל משא ומתן על גופות כדי לשחרר מאות או אלפי מחבלים אחרים". עם זאת, העיתון הישראלי "ידיעות אחרונות" דיווח ביום שישי האחרון כי ישראל סירבה פעמיים להגיע לעסקת חילופי שבויים. ויחיא סינוואר "לא שינה את תנאיו במשך חודשים. ההצעה האחרונה של חמאס שהוצגה לישראל הייתה באותם תנאים. סינוואר לא החמיר את דרישותיו, אלא דבק בהן".

ב"ידיעות" דווח גם כי סינוואר "זקוק מאוד לדלק, תרופות ומזון ולכן הסכים לשחרר שני חטופים נוספים, בנוסף לבני הערובה ששוחררו, כשראה שחסרים לו אנשים חטופים על מנת למלא את מכסת החטופים, הצד הישראלי הטיל וטו, וזו הייתה טעות טראגית שעליה שילמו החטופים כאשר הם נמצאים בתוך הגהינום ואולי אף מתו כתוצאה מכך".

رئيس حركة حماس في قطاع #غزة يحيى السنوار للجزيرة: استهداف #شيرين_أبو_عاقلة  كان مباشرا والتحقيق يجب أن يكون مع من أعطى أوامر إطلاق النار عليها | رئيس  حركة حماس في قطاع #غزة يحيى

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות 

למרות המאמצים לשחרר את החטופים, המצב נותר קשה. עד כה הוחזרו לישראל 112 בני ערובה, במסגרת עסקת חליפין, ולאחר מכן נמשכה הלחימה זה החודש השישי ברציפות, עם ציפיות למתקפה קרובה על רפיח, המעוז האחרון של חמאס, על רקע אזהרות שפרסמו מצרים, ארה"ב וכמה מדינות מערביות, בהתחשב בכך שהעיר היא כרגע המפלט האחרון לאזרחים פלסטינים.

העיתון הוסיף, "ההזדמנות השנייה הייתה בחודש שעבר, בשיא השליטה הישראלית בחאן יונס. ישראל החזיקה בידה קלף מיקוח חשוב. חמאס היה מוכן לסגת מעמדתו לנסיגה ישראלית מיידית מכל רצועת עזה, אבל התעקשה להפסיק את חלוקת רצועת עזה והחזרת האוכלוסייה צפונה אך הצבא הישראלי הטיל וטו, ונתניהו דבק בווטו הזה, והאפשרות התפוגגה. הצבא הישראלי כעת מוכן לוותר על ביתור הרצועה ולאפשר לפלסטינים לחזור צפונה, אך סינוואר חזר לסדר היום המקורי שלו. 

تقرير: بين 133 رهينة لدى حماس لم يعد على قيد الحياة إلا 40 فقط

קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונות: אלערביה  ודובר צה"ל