חיל האוויר הישראלי עורך תרגיל משותף עם קפריסין המדמה תקיפה על איראן

גלי צה"ל חשפו כי במהלך הימים האחרונים ערך חיל האוויר הישראלי תרגיל משותף עם צבא קפריסין, המדמה מתקפה על איראן.

"בימים האחרונים בוצע תרגיל משותף עם צבא קפריסין במרחב האווירי של קפריסין, המדמה מבצע אווירי והתקפה על יעד רחוק", וכי "התרגיל נועד לדמות תקיפה באיראן".

התחנה ציינה כי "חיל האוויר הישראלי השעה את אימוניו לפני חצי שנה בשל עיסוקו במלחמה ברצועת עזה ובחזית הצפון, אך הוא חידש אותה לאחרונה, לאור איומיה של טהראן".

גנרל קורילה מגיע לישראל

אתר "וואלה" הישראלי מדווח כי מפקד פיקוד מרכז בצבא ארה"ב, הגנרל מייקל אריק קורלה, יגיע היום, יום חמישי, לישראל "לקיים שיחות תיאום על היערכות למתקפה אפשרית מצד איראן".

מהאתר נמסר כי האלוף קורלה ייפגש עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט, "לאור ההיערכות המשותפת של ארה"ב וישראל לתקיפה איראנית באמצעות טילים בליסטיים. מל"טים וטילי שיוט נגד מטרות בישראל, שעלולים להסלים עוד יותר את הסכסוך באזור".

באתר צוטטו גורמים ישראלים שאמרו כי ישראל "נערכת לתרחיש של תקיפה חסרת תקדים של טילים משטח איראן", והוסיפו כי "בתרחיש כזה ישראל צפויה להגיב בתקיפה נגד איראן".

האתר חשף כי גורמים ישראלים ואמריקאים "ניהלו סדרה של התייעצויות בכל הרמות, בימים האחרונים, כדי להתכונן לתגובה איראנית".

"ישראל וארה"ב חיזקו את התיאום בנוגע להגנת טילים ולמל"טים באזור בימים האחרונים, לפני תקיפה איראנית אפשרית" – גילה גורם ישראלי.

אתמול, רביעי, איים שר החוץ הישראלי ישראל כץ על איראן להפציץ את שטחה, לאחר שהמנהיג העליון האיראני, האייתוללה עלי חמינאי, איים כי ישראל "תקבל עונש" לאחר הפצצת הקונסוליה האיראנית בדמשק.

 "אם איראן תצא במתקפה משטחה, ישראל תגיב בתוך איראן" – אמר שר החוץ הישראלי.

קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות: דובר צה"ל