ארה”ב מוסרת משלוחי נשק איראנים, שנתפסו בדרכם לחות’ים, לאוקראינה

פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM) הודיע ​​כי הנשק הקל והתחמושת ששלחה איראן, ונתפס בדרך לחות’ים התימנים, הועברו לאוקראינה בשבוע שעבר.

בהצהרה שפורסמה ביום שלישי, 21 באפריל, כתב CENTCOM: “ממשלת ארה”ב סיפקה לכוחות המזוינים יותר מחמשת אלפים רובים אוטומטיים AK-47S קלצ’ניקוב, רובים, רובי צלפים, RPG, ויותר מ-500,000 כדורי 7.62 מ”מ. הנשק שנמסר יעזור לאוקראינה להגן על עצמה מפני תוקפנות רוסית. משלוח הנשק האחרון מספיק לכדי חימוש חטיבה”.

פיקוד מרכז של צבא ארה”ב הוסיף כי כלי הנשק והתחמושת הללו נתפסו מ”כלי שייט חסרי אזרחות” בין מאי 2021 לפברואר 2023 והם חלק מהנשק שמשמרות המהפכה האיראנים שלחו למורדים החות’ים בתימן.

בהצהרה של סנטקום נכתב עוד: “הנשק הזה הפך לרכוש ממשלת ארה”ב ב-1 בדצמבר 2023, בהתבסס על צו ההחרמה שהוציא משרד המשפטים האמריקאי”.

לפי סוכנות הידיעות AFP, שליחת כלי נשק אלו לאוקראינה מתבצעת עקב מחסור חמור בתחמושת, אולם כלי נשק איראניים קלים ותחמושתו אינם יכולים לפצות על המחסור החשוב של צבא אוקראינה, כגון תחמושת כבדה ומערכות הגנה נגד מטוסים.

 

החות’ים התימנים החלו לתקוף נתיבי שיט בינלאומיים בים האדום ובמפרץ עדן מאז תחילת נובמבר, מה שהפך לאתגר ביטחוני בינלאומי ולאיום רציני על הסחר הימי.

החות’ים אומרים כי התקיפות הללו מבוצעות בסולידריות עם הפלסטינים ברצועת עזה ויימשכו עד להכרזת הפסקת אש ברצועה.

סנטקום אמרה עוד כי: “התמיכה של איראן במיליציות חמושות מסכנת את הביטחון הבינלאומי והאזורי, את ביטחונם של אנשי צבא, צוות דיפלומטי ואזרחים אמריקאים, כמו גם את בעלות בריתנו”. “נעשה כל מה שצריך כדי לחשוף את הפעולות המערערות את היציבות של איראן ולעצרם”.

באוקטובר האחרון מסרה ממשלת ארה”ב 1.1 מיליון כדורי 7.62 מ”מ ,שתפסה ממשלוחי איראן לתימן, לאוקראינה.

משלוח הנשק הכבד ותחמושת ההגנה נגד מטוסים מארה”ב לאוקראינה נדחה מאמצע השנה שעברה עקב התנגדות הרפובליקנים בבית הנבחרים האמריקני לחבילת הסיוע הצבאי והכספי של 60 מיליארד דולר לאוקראינה.

 

הצבא האוקראיני נאלץ לקצוב צריכת תחמושת לסוגי נשק אלו בשל חוסר הוודאות מתי יקבל את סיוע החימוש הבא מארצות הברית.

ממשלת ארה”ב הודיעה ב-12 במרץ כי שלחה חבילת סיוע צבאית בשווי 300 מיליון דולר לאוקראינה. זה היה המקרה הראשון של הסיוע הצבאי של וושינגטון לקייב מאז דצמבר אשתקד וכלל תחמושת ארטילרית ונשק נ”מ ונ”ט.

במקביל הדגישה ממשלת ארה”ב כי סיוע זה יושלם תוך מספר שבועות.

פורסם תמונה של כלי נשק איראניים שנתפסו שנשלחו לאוקראינה

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות