רוסיה מטילה למערכה באוקראינה טנק עם שריון מוזר בניסיון להתגונן נגד מל”טים מתאבדים

כמה מטנקי הקרב הראשיים המשודרגים, שרוסיה שלפה מהאחסון ושלחה לאוקראינה, נצפו בשדה הקרב כשהם עטויים שריון מגן מתכתי מוזר המכונה “כאוס הברזל” – “الفوضى الحديدية”.

כוחות אוקראינים הבחינו בשדה הקרב במחזה לא שגרתי: טנק T-72 מצויד במגן מתכת ענק שדמה לכיפה בגודל של בניין. טנק מוזר למראה נראה נע במהלך ההתקפה האחרונה על עמדה אוקראינית.

מהנדסים רוסים תכננו מבנה הגנה,  “כלוב עמידה” מאסיבי ,כדי להתמודד עם האיום הגובר של מל”טים מתאבדים אוקראינים. התאמה “חדשנית” זו מספקת הגנה נוספת מפני איומים אוויריים.

עם זאת, צוות הטנק מתמודד עם מגבלות של שדה ראיה ובסיבוב הצריח בשל עיצוב השריון.

עם זאת, מומחי צבא רוסים מצדיקים את החסרונות הללו כוויתורים הכרחיים כדי להפחית את הסיכונים ההולכים וגדלים הנשקפים מהתקפות מל”טים מתאבדים אוקראינים.

טנק רוסי עם שריון מוזר זוהה באוקראינה כדי להילחם באיומים אוויריים

 

למרות המספר העצום של טנקים וכלי רכב משוריינים שנפרסו על ידי שני הצדדים של הסכסוך, קרבות חזיתיים הם נדירים יחסית. במקום זאת, לוחמים נופלים לעתים קרובות קורבן למספר עצום של כלי נשק נגד טנקים, מל”טים מתאבדים ומוקשים. פריסת טנק “כאוס הברזל” מדגיש את האופי המתפתח של הלוחמה המודרנית, שבה היכולת להסתגל ולחדש בעלות נמוכה היא בעלת חשיבות עליונה בהתמודדות עם איומים חדשים.
ככל שהמלחמה נמשכת, שני הצדדים ממשיכים לחקור טקטיקות וטכניקות לא שגרתיות כדי להשיג יתרון בשדה הקרב. 

 

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות