רוסיה כפתה מינוי איש צבא הנאמן לה כמפקד כוחות הקומנדו של צבא סוריה

אתרים נאמנים למשטר הסורי דיווחו על מינויו של האלוף סוהיל אל-חסן, המכונה "הנמר", למפקד הכוחות המיוחדים בצבא סוריה ומינויו של האלוף סאלח עבדאללה ליורשו בפיקוד על דיוויזיה 25 בתמיכת הרוסים.

סוהיל אל-חסן ידוע כ"איש של רוסיה" בתוך כוחות המשטר, והוא פיקד על  מיליציה שנקראה "כוחות הנמר" ששונה מאוחר יותר לדיוויזיה 25 (מגייס 5), שהיא הזרוע של רוסיה בצפון סוריה.

אלחסן הועלה בשנה שעברה לדרגת אלוף בצבא סוריה, כך עולה מרשימה חדשה של קידום שפרסם משרד ההגנה הסורי.

אלחסן הופיע בפומבי מספר פעמים תחת משמר רוסי מיוחד, הראשונה שבהם היה במרץ 2018, בהר קאסיון, במהלך המערכה הצבאית של כוחות המשטר, בתמיכה רוסית ואיראנית, על אלע'וטה המזרחית של דמשק, ואחריה הוא הופיע עוד בכמה מקומות , על הפעמים בליווי שומרי ראש רוסים.

"הכוחות המיוחדים הרוסיים" אימנו את "כוחות אלנימר" לפני שהצטרפו לצבא סוריה תחת השם "דיוויזיית הכוחות המיוחדים ה-25".

 

סוהיל אל-חסן וכוחות הנמר

סוהיל אל-חסן ידוע ב"תיאוריות" המגוחכות והשנויות במחלוקת שלו, בעיקר ב"אויבי העולם" ובתיאוריות ה"לא מודעות". רוסיה כיבדה אותו ב"מדליית האומץ" ב-2016 בגלל מה שהיא כינתה "מאמציו להילחם בדאעש" באזורים הכפריים של חמה וחומס.

כוחות "אלנמר" נחשבו לאחת המיליציות הפעילות בקרבות לצד צבא סוריה לפני שהצטרפו אליו, שכן הם נודעו כמי שנוקטים במדיניות "אדמה חרוכה" נגד אזורים שבשליטת האופוזיציה באזורי חאמה, אידליב וחומס, בנוסף לאזורים אחרים כמו מזרח אלע'וטה ודרעא.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות