נחשף מסמך שנמצא בין הריסות הקונסוליה האיראנית בדמשק

כלי תקשורת המקורבים למשטר הסורי דיווחו כי מסמך נמצא בין הריסות בניין הקונסוליה האיראנית בדמשק, שהושמד בהפצצה ישראלית בתחילת חודש אפריל הנוכחי.

מהמסמך, שנמצא לאחר פינוי הריסות הבניין שהותקף ע"י ישראל, עולה כי איראן הסכימה לבקשת ממשלת סוריה לשלוח מומחים לתיקון ושיקום תחנות כוח באזורים שבשליטת המשטר.

452245555555555

4645665

לפי המסמך, לכאורה, מומחים איראנים התקדמות משמעותית בנושא זה, שכן הם הצליחו להפעיל מחדש חלק מהתחנה התרמית בחאלב שבשליטת המשטר בסוף 2023.

החלק ששוקם מייצר 200 מגה וואט חשמל, מה ששיפר מאוד את אספקת האנרגיה של האזור.

ראוי לציין כי איראן שולחת מעת לעת יועצים בתחומים שונים לאזורים שבשליטת המשטר הסורי, אשר תורמים רבות להרחבת השפעתה של טהראן בסוריה ולהשתלטות על מגזרים כלכליים שונים במדינה.

מאז תחילת המהפכה בסוריה, איראן התייצבה לצד המשטר הסורי ותמכה בו מבחינה צבאית, ביטחונית ולוגיסטית בתמורה להרחבת השפעתה בשטח סוריה והשתלטות על רבים מהמשאבים הסורים העיקריים. (קרדיט: סוריה טי וי)

תקיפת הקונסוליה האיראנית בדמשק

ב-1 באפריל תקף מטוס קרב ישראלי F-35 את בניין הקונסוליה האיראנית הממוקם על כביש Mezzeh, ממערב לדמשק, והוביל להשמדתו המוחלטת.

הפשיטה הביאה גם להריגתם של המנהיג הבולט של תנועת "המהפכה האיראנית", מוחמד רזא זהדי, סגנו, וחמישה יועצים איראנים בסוריה, בנוסף ל-6 סורים שהמשטר לא הכריז עליהם.

קרדיט: סוריה טי וי