החות’ים בתימן: פגענו ב-2 ספינות ישראליות ובפריגטות אמריקאיות בים האדום

הדובר הצבאי של הארגון החות’י, יחיא סארי, הודיע ​​ביום ראשון כי כוחותיו תקפו שתי ספינות ישראליות , ספינה בריטית ומספר פריגטות אמריקאיות.

סארי אמר כי הכוחות החות’ים ביצעו חמש פעולות צבאיות במהלך 72 השעות האחרונות, וציין כי תקיפה זאת באה בתגובה למתקפה האמריקאית-בריטית.

סארי גם הסביר כי המבצעים כללו תקיפת ספינה הבריטית (אי הופ) בים האדום באמצעות מספר טילים, בנוסף לתקיפת שתי ספינות ישראליות: (MSC Grace F) באוקיינוס ​​ההודי, ו- (MSC Jena) בים הערבי במספר טילים בליסטיים בעלי כנף, וכי “המבצע השיג את מטרותיו”, כלשונו.

הדובר ציין כי בוצעו שתי פעולות צבאיות באמצעות מל”טים כדי לפגוע במספר פריגטות צבאיות אמריקאיות בים האדום.

דיווח על פיגוע

רשות המבצעים של הסחר הימי הבריטי הודיעה כי קיבלה דיווח על תקרית 59 מיילים ימיים דרומית-מערבית לעדן, תימן.

עם זאת, היא לא מסרה מיד פרטים נוספים, ורק אמרה בהודעה קצרה שפורסמה בחשבונה בפלטפורמת “X” ביום ראשון, כי הרשויות חוקרות את הנושא.

חברת האבטחה הימית הבריטית Ambrey ציינה כי קיבלה מידע על ספינה שהותקפת כ-102 מיילים ימיים דרומית-מערבית למוקלה שבתימן.

יותר מ-70 פיגועים

ראוי לציין כי מאז ה-19 בנובמבר, החות’ים תקפו יותר מ-73 ספינות בים האדום ובים הערבי עם מל”טים וטילים , בגלל שהן קשורות לישראל או בדרכן לנמליה, וכתמיכה ברצועת עזה, אשר עדה למלחמה ישראלית אלימה מאז 7 באוקטובר. לטענתם.

ארצות הברית ובריטניה מבצעות תקיפות אוויריות על אתרי החות’ים במטרה לשבש ולהחליש את יכולתה של הקבוצה לסכן את חופש השייט ולאיים על הסחר העולמי. (קרדיט: אלערביה)

UKMTO WARNING INCIDENT 062 ATTACK