סוריה, חיזבאללה ואיראן מטביעות את אירופה בסמים

עלייה ניכרת בשימוש בסמים באירופה בשנת 2023, כאשר אחוז המשתמשים בסמים באירופה הגיע ל-10%. עלייה ניכרת לעומת שנים קודמות, בעיקר בקרב צעירים. שיעורים גבוהים של שימוש בסמים הפכו לבעיה עולמית, ומדינות רבות באירופה שוקלות להסדיר אותה כפתרון לבעיה.

השימוש לרעה בסמים במדינות המזרח התיכון גדל באופן משמעותי, במיוחד אמפטמין, שאיראן והמיליציות שלה, כמו חיזבאללה והמדינה הסורית,  מחזיקות במונופול ומייצאות למדינות ערב בפרט אך גם כמות נכבדה ממנה מוברחת לאירופה בכל מיני דרכים.

הפעולות הנוכחיות נגד סמים אינן מספיקות והן במקרה הטוב טקטיות, כמו פעולות נגד סמים אחרות, כמו רציחות ואחרות, אלא אם יש גורם שיכול לתעד את התפשטות כל תופעה בחברה כדי לדעת את ביצועי הגורמים הפועלים נגד כל נושא הברחות הסמים והפצתם עד לדרג הדילר הבודד בשטח.

תיעוד תופעות אלו נתפס כחושף את חולשות החברה המקומית, בעוד שזה ,בעצם, מסייע בהצבת תוכניות אסטרטגיות לחימה ומניעה, במקום להסתמך רק על פעולות לחימה מסורתיות, שאינן מצליחות, כמעט כלל, עוד לצמצם תופעות כאלה.

התפלגות צריכת סמים לפי סוגים וגילאים:

קרדיט: מכון נורס למחקרים

 

אמצעי התקשורת באירופה מלאו בשנים האחרונות ידיעות רבות על סיכול מטעני ענק , של מיליוני כדורי אמפטמין, שמקורם במפעלי הייצור בסוריה ובשטחי חיזבאללה בצפון לבנון, שנתפסו בנמלים ע"י שלטונות המכס של מדינות היעד.

אך כפי שזה נראה הסיכול מהווה אחוז זניח של הסחר העולמי של מדינות ציר הרשע ששואפים להרוס את המרקם החברתי של כל יבשת אירופה המערבית כחלק ממאבקם בשטן הגדול או הקטן , מה שתבחרו.

רק לאחרונה התפרסם כי ייצוא כדורי סמים מסוריה מוערך בכ-47 מיליארד דולר בשנה המסייע רבות למשטר אסד לשרוד ברקע מלחמת האזרחים המכה במדינה מאז שנת 2011. 

ממשלת ארה"ב הקימה, בשיתוף פעולה עם ישראל וירדן, כוח משימה מיוחד המנסה למפות, לאתר ולסכל את הצפת מדינות המזרח התיכון ואירופה בסמים ממדינות אלו, לא בהצלחה גדולה מדיי.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות