מפקד משמרות המהפכה בסוריה ולבנון שחוסל נכח מספר פעמים בגבול עם דרום לבנון לתאום לחימה

לאתר החדשות של האופוזיציה האיראנית – “רדיו פרדה” נמסר כי קבוצות מיליציות הנתמכות על ידי איראן מעיראק, סוריה ולבנון, כמו גם מיליציות פלסטיניות וכמה מפקדי כוח קודס של משמרות המהפכה, קיימו בשבועות האחרונים פגישות חשאיות במנהרות חיזבאללה בדרום לבנון.

מוחמד רזא זהדי, המפקד הבכיר של כוח קודס של משמרות המהפכה, שנהרג בהתקפה הישראלית האחרונה על הקונסוליה האיראנית בדמשק, היה בין הנוכחים בחלק מהפגישות הללו.

מוחמד רזא זהדי, המפקד הבכיר של כוח קודס משמרות המהפכה שנהרג ב-13 פרווארדין, היה אחד המשתתפים בכמה פגישות.

קרדיט: רשתות חברתיות

 

שלושה מקורות שונים מקבוצות מיליציות שנתמכות על ידי איראן אמרו לרדיו פרדה כי נציגים של כמה מיליציות עיראקיות, כולל כתאיב חיזבאללה, אלנג’בה ובדר, ונציגי החות’ים מתימן נכחו בפגישות אלה.

לפי המקורות, בפגישות אלה השתתפו גם נציגי שתי המיליציות הפלשתיניות הקיצוניות חמאס והג’יהאד האיסלאמי; שתי קבוצות שארה”ב והאיחוד האירופי מחשיבים כטרוריסטים.

שני גורמים הדגישו כי בחלק מהפגישות המשותפות נכח גם אבו עוביידה, דובר חמאס.

הפגישות הללו נערכו בזמן שזיאד נחלה, מזכ”ל הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני, הוזמן בשבוע שעבר במקביל לביקור איסמעיל הנייה, ראש המשרד המדיני של חמאס, לטהרן כדי לשוחח עם שלטונות איראן ולתאם את המשך המלחמה בעזה.

מאז אוקטובר בשנה שעברה, כאשר החלה המלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה והצבא הישראלי השתלט על חלקים רבים של עזה, נוקטות גם קבוצות המיליציה הנתמכות על ידי איראן בצעדים תוקפניים נגד ישראל.

חיזבאללה הלבנוני פגע באזורים בצפון ישראל בהתקפות רקטות ומל”טים, פיגועים שהביאו גם לתגובת ישראל. עד כה, יותר מ-300 לוחמים משורות כוחות חיזבאללה נהרגו בעימותים אלו.

כמה מיליציות עיראקיות ביצעו גם עשרות התקפות של רקטות ומל”טים נגד בסיסי הכוחות האמריקנים בעיראק ובסוריה, והתגברות המתיחות והאפשרות להתערבות אמריקאית רחבה יותר גרמו להתקפות הללו להיפסק לעת עתה.

החות’ים בתימן תוקפים גם ספינות מסחריות בים האדום, שלדבריהם קשורות לישראל או בדרכן לנמלים ישראלים. התקפות אלו הביאו לתגובה הצבאית של ארצות הברית ובריטניה, וגם האיחוד האירופי שלח כוח להגן על התחבורה הימית בים האדום.

למרות הצעדים הללו, התחבורה הימית בנתיב המים החשוב והאסטרטגי של ים סוף שובשה, וחברות ספנות רבות החליפו לנתיב ארוך ויקר יותר.

בינתיים, הרפובליקה האסלאמית של איראן טוענת כי היא לא הייתה מעורבת באף אחת מהתקיפות הללו וכי המיליציות הללו מחליטות לעצמן.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות ואלחדת’