“הופסקו הניסיונות של דיפלומטים להפחית את ההסלמה בדרום לבנון. מחכים לרפיח”

“הופסקו הניסיונות של דיפלומטים לנסות ולהפחית את ההסלמה בדרום לבנון , ממתינים לממשלת לבנון שתיקח אחריות מלאה” – כך הכתיר היום העיתון הלבנוני אל אחב’אר את הכותרת הראשית שלו.

לאחרונה נעצרו הדיבורים וירד הלחץ הבין לאומי לדחוף להסדרים הקשורים להצעות בינלאומיות לעצור את מלחמת ישראל לבנון ולבלום את ההסלמה בדרום לבנון , נראה שממתינים לתוצאות הקרב ולקביעת המשך הדרך הישראלית לכיוון רפיח , שנכנסה למגמת הסלמה מואצת.

ובכל זאת לא ניתן לשלול את העובדה שניסיונות הדיפלומטיה , נותרו עדיין מוגבלים בהעברת מסרים ללבנון והסברת הסכנות בתרחישים ישראליים. מאידך. 

השליחים שעדיין מגיעים ללבנון כדי להיפגש עם גורמים רשמיים  כמו יו”ר בית הנבחרים, נביה ברי, יו”ר הפרלמנט וראש הממשלה נג’יב מיקאטי, אומרים שמה שהם שומעים משקף ניתוק מוחלט בין המתווכים כדי למנוע בפעולה בינלאומית לריסון ישראל ולמנוע ממנה להרחיב את מלחמתה בלבנון .

נראה כי הם בוחנים יותר ויותר את התנהלות הממשלה מעמדתה הרשמית מול מעגלי קבלת החלטות חיצוניים, מה שמעיד על כך שהיא אינה מודעת לחלוטין להיקף הסיכונים, למרות שקיבלה שוב ושוב מסרים ברורים בעניין זה , וכי עדיין ממשלת לבנון כפופה לחיזבאללה בנושא שלום ומלחמה .

Operations of the Islamic Resistance on Sunday, March 31, 2024

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב      קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות