ספינות מלחמה רוסיות נכנסות לים האדום

על רקע המתיחות ההולכת וגוברת בים האדום, בעקבות התקפות החות'ים על ספינות בנתיב השיט החשוב הבינלאומי הזה, והתקפות נגד אמריקאיות על עמדות הקבוצה בתימן, נכנסו לאזור גם ספינות מלחמה רוסיות.

צי האוקיינוס ​​השקט הודיע ​​ביום חמישי כי מספר ספינות מלחמה רוסיות חצו את מיצר באב אל-מנדב ונכנסו לים האדום.

עוד הוסיף כי הסיירת "וריאג" והפריגטה "מרשל שפושניקוב" משתתפים בשייט הסדיר במימי העולם, על פי מה שדווח בסוכנות TASS הרוסית, מבלי להוסיף פרטים נוספים.

سفن حربية روسية تدخل البحر الأحمر - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

 

תזמון מעניין

הודעה זו מגיעה בתקופה ביטחונית ופוליטית רגישה, כאשר אזור ים סוף הפך עמוס בספינות מלחמה, במיוחד אמריקאיות, על רקע ההסלמה של התקפות החות'ים על ספינות סוחר מאז פרוץ המלחמה ברצועת עזה באוקטובר האחרון.

כניסת אניות המלחמה הרוסיות לים האדום באה ברקע הסלמה של המתיחות בין מוסקבה למערב, במיוחד ארצות הברית, שעמדה בתוקף לצד אוקראינה נגד המתקפה הרוסית על שטחה.

מפלס המתח הזה עלתה משמעותית מאז התקפת דאעש על תיאטרון בפרברי מוסקבה, שכמה גורמים רשמיים רוסים האשימו את קייב ואת וושינגטון בעמידה מאחוריו. 

ראוי לציין כי מאז ה-19 בנובמבר, המיליצייה החות'ית תקפה כ-73 ספינות בים האדום ובים הערבי, עם מל"טים וטילים, בטענה שהן קשורות לישראל או בדרכן לנמליה. 

התקפות אלו אילצו חברות לעבור למסלול ארוך ויקר יותר ברחבי אפריקה.

זה גם הוביל לטביעת אוניית משא בשם "רובימר", שהייתה עמוסה בחומרים מסוכנים. אחת התקיפות הביאה גם למותם של 3 מלחים כתוצאה ממתקפת טילים על הספינה True Confidence, אשר הניפה את דגל ברבדוס והופעלה על ידי יוון.

المشهد العربي | قال أسطول المحيط الهادي الروسي اليوم الخميس إن عدة سفن  حربية روسية عبرت مضيق #باب_المندب إلى البحر الأحمر، وذلك وسط الهجمات التي  يشنها الحوثيون في اليمن على سفن تجارية.

קרדיט: אלחדת'    קרדיט לתמונות: נבד ו"זאת לבנון"