הערכה: ירי טילים לעבר האי זוקר מצביעה על ניסיון איראני לפגוע בכל בסיסי ההתרעה סביב תימן

מיליציית החות'ים בתימן טענו אתמול, שלישי, כי פתחו בשש תקיפות עם מל"טים וטילים במהלך 96 השעות האחרונות נגד ספינות אמריקאיות ושתי משחתות בדרום הים האדום, וכלפי ישראל.

עם זאת, אחת החברות ,Maersk הדנית, הכחישה שהספינה שלה הותקפה.

הסוכנות הבריטית לביטחון ימי, אמברי, אמרה שהיא מודעת למספר פיצוצים שהתרחשו בסביבת האי התימני זוקר – زقر , מבלי לספק פרטים נוספים.

הארגון החות'י אמר כי "ביצע באמצעות חיל האוויר מבצע צבאי איכותי בתקיפת שתי משחתות מלחמה אמריקאיות בים האדום". עדיין לא ברור אם המל"טים או הטילים פגעו במטרות.

ביום ראשון שעבר אמר פיקוד מרכז ארה"ב כי החות'ים ירו טילים בסביבת מכלית הנפט הסינית הואנג פו.

 הדובר הצבאי של קבוצת המורדים, יחיא סארי, אמר בתגובה כי הם תקפו את ספינות המטען "מארסק סרטוגה", "ABL דטרויט" ו-"Huang Pu" לאחר שזוהו כספינות אמריקאיות או בריטיות, בתוספת לספינה "Pretty Lady"» שלטענת החות'ים היא בדרך לישראל.

חברת הספנות מהגדולות בעולם – מארסק הכחישה שסרטוגה הותקפה. החברה מסרה כי "אנו יכולים לאשר שהספינה לא דיווחה על תקרית כזו, והיא ממשיכה כעת בנסיעתה הרגילה בבטחה הרחק מהמיקום הנ"ל".

מנגד, חברת האבטחה הימית הבריטית אמברי מסרה אתמול, שלישי, כי היא מודעת למספר פיצוצים שהתרחשו בסביבת האי התימני זוקר – زُقر, מבלי למסור פרטים נוספים.

הערכה: תקיפת הבסיס האמריקאי באי זוקר בדרום הים האדום מראה מגמה איראנית לפגוע בכל בסיסי ההתרעה של בעלות הברית הפרוסים מסביב לתימן כמו האי סוקוטרה ואיים נוספים בפתחת באב אלמנדב הנמצאים בשליטת בעלות הברית.

הכוונה שנקלטה באמצעי האיסוף של מדינות העימות באזור הביאה את ארה"ב להזדרז ולהקים מערכת טילים נגד טילים מדרום לתימן שתנטרל כוונה איראנית זאת.

 

אודות בסיסי התרעה נוספים במרחב הים האדום ובמפרץ עדן: