סודות חדשים על מערכת היחסים בין ביידן לאובמה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לא שוכח את העובדה שהנשיא לשעבר ברק אובמה בחר בהילרי קלינטון כמועמדת המפלגה הדמוקרטית ב-2016 והתעלם ממנו למרות עבודתו כסגן הנשיא במשך שתי קדנציות נשיאותיות. קלינטון הפסידה בבחירות לדונלד טראמפ.

נכון לעכשיו, הנשיא ביידן לא מרבה לדבר עם אובמה, אבל הוא מדבר עליו הרבה מאחורי דלתיים סגורות, במיוחד על העדפתה של הילרי על פניו למרות הרקורד הנהדר שלו.

"אובמה יקנא", אומר ביידן לפעמים כשהוא מדבר על הישג מוחשי, לפי שני עוזריו שזוכרים מקרים כאלה.

על פי דיווח מאקסיוס, "הדינמיקה התחרותית עם אובמה תרמה לעיצוב גישתו של ביידן לנושאים רבים, כולל איך הוא מתמודד עם אפגניסטן, ישראל והקונגרס".

ברמה האישית, מערכת היחסים בין ביידן לאובמה מכובדת. אובמה מרבה לשבח את ביידן בפומבי. אובמה אמור להשתתף במערכת הבחירות בסתיו הקרוב כדי לעזור לביידן להיבחר מחדש.

מגוון הרגשות של ביידן כלפי אובמה ניכר בתמליל שפורסם לאחרונה מהראיון שלו עם היועץ המיוחד רוברט הואר, שחקר את הטיפול של ביידן במסמכים מסווגים.

בלי אזהרה מוקדמת, ביידן סיפר להואר על החוויה הכואבת של אובמה שבחר בהילרי קלינטון על פניו להיות המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ב-2016.

ביידן אמר, "הרבה אנשים… עודדו אותי להתמודד בתקופה זו, מלבד הנשיא (אובמה)… הוא חשב שלקלינטון יש סיכוי טוב יותר לזכות בנשיאות ממני".

ביידן אמר באופן פרטי לעוזריו שהוא מאמין שהוא יכול היה לנצח את טראמפ אם היה מתמודד ב-2016.

הוושינגטון פוסט דיווח כי ביידן מדבר עם הנשיא לשעבר ביל קלינטון יותר מאשר עם אובמה.

עדיין יש מערכות יחסים חזקות בין ביידן לאובמה, אבל יש גם קצת איבה.

Hope Rides Again: An Obama Biden Mystery (Obama Biden Mysteries):  9781683691228: Shaffer, Andrew: Books - Amazon.com

קרדיט: אלערביה   קרדיט לתמונה: אמאזון