חיל האוויר הירדני הוקפץ לאחר שמכ"מים איתרו תנועות חשודות בשמי הגבול עם סוריה

צבא ירדן אמר ביום שני כי מערכות מכ"ם של זרוע ההגנה האווירית זיהו תנועות אוויריות חשודות מגוף לא ידוע בשמי אזור הגבול עם סוריה, שגם כנופיות סמים המזוהות עם המשטר הסורי ואיראן פעילות באזור זה.

עדי ראייה טענו כי מטוסי קרב , ככל הנראה ירדניים, טסו מעל העיר אירביד הירדנית ואזורים הסמוכים למעבר הגבול "נסיב" עם סוריה.

מצבא ירדן נמסר כי מטוסי חיל האוויר הירדני פיטרלו בשמי האזור כדי להבטיח את בטיחות המרחב האווירי הירדני וכי אין איום.

הדובר הצבאי לא הסכים להתייחס לתנועות האוויר החשודות שהקפיצו את מערכות ההגנה האווירית הירדנית .

שמועות ברשתות החברתיות

לפי סוכנות הידיעות הירדנית "פטרה", צבא ירדן קרא "לאזרחים שלא להפיץ שמועות שיגרמו לחרדה בקרב חברי הקהילה, מבלי לדעת אם מקור המידע אכן אמין".

לפני פרסום הודעת הצבא, דיווחים שונים ברשתות החברתיות טענו כי שמעו קולות של מטוסי קרב בצפון הממלכה, בעוד כלי תקשורת במשטר הסורי טענו כי מדובר בתקיפות על מאורות של סוחרי סמים.

 

לפני מספר ימים סיכל צבא ירדן ניסיון חדירה של מבריחים שניסו להבריח כמויות "גדולות" של סמים נרקוטיים שהגיעו משטח סוריה.

שר הפנים הירדני, מאזן אל-פאראיה, הודיע ​​ביום שבת, 18 בפברואר, על הקמת "חדר בקרה משותף" עם סוריה, עיראק ולבנון, למעקב אחר משלוחי סמים מהאזורים בו ייצרו אותם בדרכם ליעדם הסופי. מצרים הצטרפה לחדר הבקרה המשותף  היום, 27 בפברואר.

אל-פאראיה אמר, "הוקם תא בקרה משותף עם עיראק, המשטר הסורי ולבנון, ובו קציני קישור העוקבים אחר מידע על משלוחים עד הגעתם ליעדם הסופי, כדי להתמודד עם נגע הסמים".

קרדיט: סוריה טי וי     קרדיט לתמונות: