"מאגרי האורניום המועשר של איראן עומדות על פי 27 מהמגבלה המותרת בהסכם הגרעין"

המנהל הכללי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית חידש את הביקורת שלו על גישתה של איראן לצמצום שיתוף הפעולה שלה עם הסוכנות באמצעות דו"ח שהגיש למועצת הנגידים.

רפאל גרוסי הדגיש, בהצהרה שפורסמה ביום שני, 4 במרץ, כי מלאי האורניום המועשר של איראן ממשיך לגדול, וציין כי חלפו שלוש שנים מאז החלטתה של טהראן להפסיק את יישום הפרוטוקול הנוסף.

הוא הוסיף: "לא הושגה התקדמות בפתרון הסוגיות הנותרות הקשורות לאמצעי ההגנה הכלולים באמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, ואיראן לא סיפקה הסברים טכניים מתועדים לסוכנות על נוכחותם של חלקיקי אורניום בווראמין ואתרי טורקוזאבאד, ולא הודיעה לסוכנות על המיקום הנוכחי של החומרים  או ציוד גרעיני מזוהם.

רפאל גרוסי ציין כי ניתן לטפל בכל החששות הללו רק באמצעות שיתוף פעולה בונה ותכליתי, וביקש מאיראן לשתף פעולה באופן מלא וחד משמעי עם הסוכנות.

מנהל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, הודיע ​​בעבר ב-2 בפברואר כי למרות שאיראן ממשיכה להעשיר אורניום ב-60%, נראה שהיא האטה את תהליך ההעשרה מאז פרוץ המלחמה האחרונה בעזה.

במקביל, הזהיר גרוסי כי מאגרי האורניום המועשר של איראן עומדות על פי 27 מהמגבלה המותרת בהסכם הגרעין שנחתם עם מעצמות בינלאומיות ב-2015.

הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית: איראן עומדת בתנאי הסכם הגרעין - Pars Today

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונות: פארס טודיי