"חיזבאללה לא מעוניין במלחמה רחבה אך ממשיך להיערך ולהגיב כאילו כבר החלה"

חיזבאללה מודע היטב לכוחו של הצבא הישראלי ושהאויב מיטיב לקרוא אותו  צריך מדי פעם להזכיר לאויב הזה שחיזבאללה , למרות הצהרתה המפורשת של ההתנגדות שהיא לא מעוניינת  להיכנס למלחמה רחבת היקף מול ישראל אך הם עלולים להיות מופתעים ולמצוא את עצמם נאלצים להתמודד עם הגרוע ביותר. זה מה שגרם לחיזבאללה, בתקופה האחרונה, לנקוט בפעולות ע"י אמצעים אזרחיים  צבאיים וביטחוניים ברוב תחומי היערכותו והפעלתו , ונערכים לאפשרות של פניית האויב להרפתקה מסוכנת שתפתח את הדלתות למלחמה רחבה ! (קרדיט: אל אחבא'ר)

מנגד ביירות עוצרת את נשימתה , בציפייה למה שיביא איתו השליח האמריקני עמוס הוכשטיין, שאמור להתחיל היום את ביקורו בלבנון בפגישות מרתוניות  עם יו"ר הפרלמנט נביה ברי , ראש הממשלה נג'יב מיקאטי, שר החוץ עבדאללה בו חביב ומפקד הצבא ג'וזף עאון .

עמוס הוכשטיין, שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אמר בעת ביקור בלבנון כי "הפסקת אש בעזה לא תחול בהכרח על לבנון". הוא ציין כי מטרת הביקור שלו היא "מציאת פתרון דיפלומטי לסיום הסכסוך בגבולה הדרומי של לבנון, והוסיף כי "הסלמה אינה אינטרס של אף צד ואין דבר כזה 'מלחמה מוגבלת'". (רויטרס)

לאחר ביקורו של הוכשטיין בלבנון בהמשך לפגישותיו עם בכירים בממשלת לבנון  התייחסותו של בכיר חיזבאללה נעים קאסם :

" אנחנו  שבים ומדגישים כי חיזבאללה פועלת ותמשיך לתמוך בעזה ובחמאס, אם האויב יפסיק את התקפותיו על עזה נחדול גם אנחנו אך לא לפני שהמתקפה על עזה תסתיים . המתווכים הבינלאומיים צריכים לשאוף לעצור את המתקפה על רצועת עזה שבשליטת חמאס במקום לנסות למנוע את תמיכת ההתנגדות.  "

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות: ואראנדה ניוז