כטב”מים סורים תקפו מטרות מורדים לא הרחק מגבול הגולן

מטען חבלה התפוצץ ביום שני במהלך סיור צבאי השייך לכוחות המשטר הסורי בנפת דרעא שבדרום סוריה, במקביל תקפו כטב”מים סורים שני אתרים במערב המחוז לא הרחק מגבול ישראל. 

בכינוס ארגון הגג של המורדים בדרום סוריה  “אחראר חוראן” דווח כי מטען חבלה התפוצץ על רכב סיור של מודיעין חיל האוויר בכביש המקשר בין העיירות אל-גרייה אל-שרקייה ואל-מוסיפרה באזור הכפרי המזרחי של דרעא. לא פורטו תוצאות הפיגוע.

המקור ציין כי מל”טים של צבא סוריה תקפו שני אתרים במחנה יאדודה, ממערב לדרעא, בטילים, אך לא ידוע על פגיעות בנפש.

המטרה הראשונה שהותקפה היה בית השייך לאדם בשם עאסם אל-חטיב, אזרח העובד בתיקון אופנועים, והמקום השני נמצא בסביבת מחנה הפליטים ביאדודה.

 

9 פיגועים תוך שבוע

הפיגועים נגד כוחות המשטר בדרעא הסלימו במהלך השבוע האחרון, והם התרכזו באזורים הכפריים המערביים והצפוניים של המחוז.

משרד התיעוד ב”מפגש אחראר חוראן” רשם 9 מבצעי תקיפה נגד כוחות המשטר, מה-23 בפברואר האחרון ועד אתמול, יום ראשון, שהביאו להרג של 7 חיילים משורות כוחות משטר, בהם 3 קצינים, ולפחות 15 בני אדם נפצעו.

 

הודעות אזהרה לגורמי האבטחה של המערכת

מפקד לשעבר בסיעות האופוזיציה בדרעא אמר בכינוס כי התקיפות האחרונות באו כתגובה להפרות שביצעו כוחות המשטר, אותן הם גורמים על ידי פריסת סיורי אבטחה בדרכי עפר בין ערים ועיירות בנפת דרעא, עם מטרה לפתוח בפעולות מעצר והטלת דמי חסות נגד אזרחים, עובדים וחקלאים, בדרך כלל מי שיוצא לעבוד בשטחים חקלאיים.

הוא הוסיף כי שירותי הביטחון של המשטר פועלים גם לגיוס קבוצות וכנופיות מקומיות בנפת דרעא שמטרתן לבצע חטיפה, פגיעה באנשים ושוד אזרחים, מה שמאיים על חיי האנשים בטוחים במחוז.

הוא ציין כי היעדים האחרונים היוו מסר לשירותי הביטחון הסורים לשנות את גישתם וההתמודדות שלהם עם האנשים בנפה, וקוראים לקציני המשטר להפסיק ליצור סכסוכים בין השבטים ומרכיבי האוכלוסיה בדרום סוריה באמצעות החטיפות האחרונות.

9 מבצעים נרשמו נגד כוחות המשטר בדרעא תוך שבוע - אינטרנט

קרדיט: סוריה טי וי