על רקע ההסלמה האחרונה, משלחת מצבא רוסיה מגיעה למחוז סואידה בדרום סוריה

משלחת של הכוחות הרוסיים הגיעה לסואידה ביום ראשון ופנתה לאחד מסניפי הביטחון של המשטר בעיר.

רשת החדשות – “סויידה 24”  מסרה כי המשלחת הרוסית הגיעה להיפגש עם מפקדי סניפי הביטחון של המשטר בנפת סויידה, על רקע ההתפתחויות האחרונות בנפה.

הביקור הזה מגיע לאחר היעדרות ארוכה של הרוסים מהזירה בסואידה.

السويداء 24 on X: "روسيا تبحث عن مسيّرة في السويداء https://t.co/FOpTXp1dtL  فقد الجيش الروسي طائرة مسيرة في ريف السويداء الشمالي الشرقي، ما دفعه لتسيير  دوريات للبحث عنها، في عملية استغرقت يومان، وانتهت

קרדיט: רשתות חברתיות

מתיחות בסואידה לאחר שמפגין נהרג מכדורי המשטר

בלילה שבין רביעי לחמישי, העיר סואידה הייתה עדה לשורה של התקפות טילים של חמושים לא מזוהים, שכוונו לסניפי הביטחון של המשטר, אתרים צבאיים ומטה מפלגת הבעת’, ולאחר מכן היו עימותים אלימים עם מקלעים, ולאחר מכן התפשטו הקרבות עד העיירות קנאוואט, שהבה וסלים, בצפון המחוז.

אף ארגון טרם נטל אחריות על התקיפות הללו, ונראה שהן באו בתגובה לתקרית הירי של אנשי ביטחון סורים במפגינים שלווים, שגבה את חייו של מפגין מהעיר סואידה, ביום רביעי בבוקר.

כעס עממי נרחב במהלך הלווייתו של המת הראשון בסואידה

ביום חמישי, המוני אדם בנפת א-סויידה התאבלו על ג’וואד אל-ברוקי, אחד המפגינים הראשונים שהשתתפו במרד האזרחי במחוז והאדם הראשון שנהרג בידי כוחות המשטר הסורי, על רקע הפגנות שלוות שקראו להפלת המשטר, ועל רקע קריאות זועמות שהופנו כלפי בשאר אל-אסד וכוחות המשטר.

אל-ברוקי נפצע לאחר שמפגינים ניסו להיכנס לאולם ה-17 באפריל במרכז העיר סואידה, שם התכנסו כוחות הביטחון הסורים , אך הוא מת כעבור שעה כתוצאה מדימום חמור בחזה עקב מחסור במנתחים מומחים בבית החולים.

קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות: