רוסיה מגבירה מאמציה לגייס עוד ועוד צעירים סורים להילחם באוקראינה

רוסיה ממשיכה לגייס צעירים מרוב המחוזות בסוריה כדי להעבירם לחזיתות הלחימה באוקראינה, באמצעות פיתויים כספיים והבטחות להעניק להם אזרחות רוסית. קריאות אלו זכו להיענות רבה מצד צעירים בלטקיה השואפים להיחלץ מהמשבר הכלכלי.

 

מקורות יודעי דבר בלטקיה אישרו לאתר "סוריה טיוי" כי במהלך החודשים האחרונים יצאו מספר טיסות מנמל התעופה של לטקיה, במטוסים אזרחיים לשדה התעופה במוסקבה, כשהם נושאים טירונים לאחר שעברו קורסים צבאיים שנערכו במחנה "אל-יהודיה" בפאתי העיר לטקיה, בה הכשרות אלו נמשכים 15 ימים ובהם מתנדבים לומדים להשתמש בנשק.

ממשק אזרחי לגיוס עובדים

האתר הוסיף כי קבוצות גיל המתגייסים נע בין 18 ל-40 שנים, ונעשה לאחר רישום השמות אצל סוכנים מוסמכים של חברה רוסית הפועלת במסווה אזרחי. לאחר מכן נערך תחקיר ביטחוני עליהם, ואלו שהתקבלו מתבקשים לספק מסמכים מיוחדים כמו דרכון, מסמך שהוא אינו עובד, בדיקת דם ותעודת יושר, ואישור נסיעה. 
המתקבלים לשרות משלמים סכומי כסף בין שלושה לארבעה מיליון לירות כדי להבטיח שיפרשו לפני תום העסקתם. לאחר מכן, המתקבלים עוברים את הקורס הצבאי ואז חותמים על חוזי "עבודה", לכאורה בשפה הרוסית. אבל המציאות שהעבודה היא צבאית בחזיתות אוקראינה ולא, כפי שנטען, כדי להגן על מתקנים אזרחיים.

המקורות אישרו כי מאות אנשים רשמו את שמם בלטקיה במהלך החודשים האחרונים, לאחר שקבלו הבטחות למשכורות חודשיות שנעות בין 800 לאלף יורו לחודש, בנוסף לקבלת אזרחות רוסית לאחר שלוש שנים של "עבודה" באוקראינה.
לאחרונה הפיצו חשבונות בפלטפורמת "X" קטעי וידאו של לוחמים בני לאומים שונים המשתתפים עם כוחות רוסים בפלישה לאוקראינה, וחלקם מסוריה, מה שמאשר כי לוחמים סורים הצטרפו לצד כוחות רוסים בתקופה האחרונה.

קרדיט: רשתות חברתיות

 

"סחר במתנדבים" בלטקיה

"רוב המתנדבים הם גברים צעירים בגילאי 18 עד 25, והם מחפשים הקלה מהתנאים הכלכליים הגרועים ומקווים להבטיח את עתידם בנסיעות למספר שנים" אמר אחד המתווכים הסורים והמשיך "רוב המתנדבים לא מאמינים במלחמה באוקראינה, אבל רוסיה מנצלת את העוני של הסורים שלא מוצאים איך להתקיים, אז היא נותנת להם סכום כסף קטן כדי להילחם לצדה ולמות בשביל זה."
בתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, פרסמו דפים מקומיים בלטקיה מודעות לגברים צעירים המעוניינים לנסוע לרוסיה המודיעים להם על מנגנון ההתנדבות והניירות הנדרשים. בו היא אמרה כי ממשלת רוסיה תשלם 1,500 אירו לחודש כקצבת מתנדבים ותכסה את הטיפול בכל פצוע, ללא קשר לפציעתו.
קפטן שערק מכוחות המשטר הסורי, אחמד דרוויש, אמר מצדו כי השתתפותם של הלוחמים הסורים במלחמת אוקראינה החלה מאז שהיא פרצה, עם העברת מאות לוחמי עילית מ"חטיבת 25 – משימות מיוחדות" בפיקודו של תת אלוף  סוהיל אלחסן.

הוא הוסיף כי לוחמי "החטיבה 25 משימות מיוחדות" השתתפו בפעולות צבאיות בשטחים שבשליטת רוסיה במזרח אוקראינה, לאחר שהועברו מסוריה לרוסיה דרך נמל התעופה חמימים, שם עברו הכשרה צבאית, מאחר ושלטו בשפה הרוסית.
דרוויש אישר כי פעולות הגיוס קיבלו אופי רחב יותר עם הבקשה למתנדבים שאינם חיילים מקצועיים לעבור הכשרה בשל הצורך של מוסקבה לפצות על המחסור בלוחמים עם הרחבת חזיתות הלחימה.
בנובמבר 2022, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על חוק פדרלי הקובע כי זרים שחתמו על חוזה צבאי למשך שנה אחת לפחות יוכלו להגיש בקשה לאזרחות רוסית ללא אישור שהייה וללא תושבות קבע לתקופה של חמש שנים ברוסיה.

קרדיט: סוריה טי וי