צבא ארה"ב השתמש בבינה מלאכותית לזיהוי מטרות לתקיפה בסוריה ועיראק

רק לאחרונה פרסמה ישראל כי עשתה שימוש נרחב בכלי AI כדי לאתר ולתקוף מטרות חמאס בעזה. עכשיו מתברר כי גם צבא ארה"ב הצטרף למגמה החדשה בשדה הקרב המודרני.

קצין הטכנולוגיה הראשי בפיקוד המרכז של ארה"ב (סנטקום), שוילר מור, חשף כי ארה"ב השתמשה בבינה מלאכותית כדי לסייע באיתור מטרות לתקיפות האוויריות שלה בסוריה ובעיראק.

מור אמר, "אלגוריתמים של למידת מכונה, שיכולה ללמד את עצמה לזהות עצמים, סייעו לבחור מטרות ליותר מ-85 תקיפות אוויריות שבוצעו על ידי כוחות ארה"ב נגד 7 מתקנים בסוריה ובעיראק", כך  דיווח אתר בלומברג.

ב-2 בפברואר תקפו כלי טיס אמריקאים עשרות אתרים השייכים למיליציות איראניות בסוריה ובעיראק, ובסך הכל הותקפו 85 מטרות, כולל מפקדות מבצעיות, פיקוד ובקרה, מרכזי מודיעין, טילים ,כלי טיס בלתי מאוישים, מתקנים לוגיסטיים ומחסני תחמושת. של המיליציות הנתמכות על ידי איראן.

ארצות הברית השתמשה במספר כלי טיס, כולל מפציץ B-1 Lancer, שטס מארצות הברית ללא הפסקה אל יעדו במזרח התיכון, והשתמש ביותר מ-125 אמצעי לחימה מונחים מדויקים.

קצין הטכנולוגיה של Centcom אמר כי צבא ארה"ב "משתמש בראייה ממוחשבת כדי לזהות מקומות שבהם עשויים להיות איומים", והוסיף כי "היו לנו יותר הזדמנויות לתקוף ב-60 עד 90 הימים האחרונים, בעוד אנחנו מחפשים כעת מספר משגרי טילים של כוחות האויב באזור".

מור הסביר, "מערכות בינה מלאכותית סייעו גם לזהות משטחי שיגור טילים בתימן וספינות שטח בים האדום, שרבות מהן הושמדו בתקיפות מרובות במהלך חודש פברואר".

اهداف الذكاء الاصطناعي في التعليم والطب والرعاية الصحية 2023

קרדיט: סוריה טי וי     קרדיט לתמונות: אלמוסתקבל