האם הכרזת פרוייקט תיירות חורף במחוז קונייטרה נועד לבסס איראנים מול גבול ישראל?

שר התיירות בממשלת סוריה, מוחמד ראמי מרתיני,محمد رامي مرتيني,  אמר לאתר החדשות הסורי את'ר – أثر, כי "מחוז קוניטרה כולל את כל המרכיבים שיכולים להביא להשקעה מוצלחת בפרוייקטים של תיירות", והצביע על כך שבימים הקרובים יתחיל שיקום בית הספר למלונאות בקוניטרה ולקבל תלמידים החל מהשנה הבאה, בנוסף לפיתוח פארק סכר אלמנטרה – سد المنطرة.. באזור עין אל-תינה –  عين التينة .

השר מרתיני ציין כי ישנו מקום המשקיף על מורדות החרמון ומג'דל שמס, וייתכן שנעבוד עליו כדי להפוכו לאזור נופש או פארק וכן ננסה להפכו למקום חדש עבור תקשורת עם האנשים בגולן הישראלי (תחליף לגבעת הצעקות משם מדברים דרוזים סורים עם קרוביהם בגולן הישראלי).

עוד ציין כי בקונייטרה יש מקומות מתאימים להקמת אזור הסקי ,הגדול באזורים בהם יש שלג בסוריה, בעתיד הבינוני, שכן ישנם מספר מקומות בהם נשאר שלג לפחות ארבעה חודשים .

הוא הוסיף, "כשהגולן ישוחרר, לנפת קוניטרה יהיה נתח תיירות גדול, והוא יהיה אחד משערי התיירות הגדולים ביותר לסוריה, שכן התנאים יהיו יציבים יותר אז", טען. (קרדיט: בלדי ניוז)

 

הערה ברקע הכתבה: אפשר וההכרזות של שר התיירות הסורי אינם אלא כיסוי לניסיון איראני-חיזבאללה להביא אלפי "תיירים" שיעים ל"אתרי תיירות" (שאפילו לא קיימים בפועל) במחוז קונייטרה הגובל עם ישראל , מה שישמש כיסוי לפעילותם נגד ישראל ממערב ונגד ירדן מדרום.

בשיטה דומה הצליחו האיראנים, בעזרת חיזבאללה, להשתלט על חלקים מדמשק לאחר שבנו סביב המקדש השיעי באלסיידה זינב  אזור עליה לרגל של אלפי שיעים שהגיעו מרחבי איראן ועיראק שבאו לאזור ולא עזבו אותו עד היום , והצטרפו לפעולות הכיבוש האיראני בסוריה.

גם במזרח סוריה נקטו האיראנים בשיטה דומה מה שהביא אותם לשליטה דומיננטית על רוב אזורי הגבול עם עיראק ובכך לייצר רצף טריטוריאלי מטהרן ועד לבנון כאשר הגבולות, ומעברי הגבול הרלוונטיים, בשליטת איראן.

 

وزير السياحة لـ"أثر": دراسات لإقامة أكبر منطقة للتزلج في سوريا - أثر برس

קרדיט לתמונה: את'ר ניוז