גם סין מעתיקה מל”ט מתאבד ישראלי

סין חושפת מל”ט מתאבד חדש מסוג ASN-301, הדומה ל”הארפי” הישראלי ול-“Shahed-136” האיראני שגם הוא העתקה מהדגם הישראלי

 

ידוע בכל העולם כי איראן עושה מאמצים עליונים ומשלמת כסף רב למי שיוכל לתת לה נשק או חימוש ישראלי מתקדם . גם עזה וגם חיזבאללה נהגו לתת לאיראנים מערכות נשק או חימוש שנעשה בו שימוש בקרבות עם ישראל אך עקב תקלה טכנית לא התפוצצו ונפלו לידיהם במצב סביר.

עכשיו מתברר כי גם המעצמה , אחת הגדולות בעולם , סין , לא פחות ולא יותר, מעתיקה דגם של כטב”מ מתאבד שפותח על ידי ישראל , בלי בושה ובלי לעשות חשבון שמדובר בכלי שיש לישראל זכויות יוצרים. 

 

התעשייה הביטחונית הסינית מקדמת את המוצר החדש שלה בשוק היצוא, שהוא מל”ט מתאבד , מדגם ASN-301 או כפי שהוא מכונה “תחמושת משוטטת”.

מל”ט זה, הדומה במראהו למל”טים הישראלים מסוג Harpy ו-Shahed-136 האיראני, שהוא עצמו העתקה באמצעות הנדסה לאחור של התעשייה האיראנית, הוצג בתערוכת ההגנה העולמית (WDS) 2024 בתחילת פברואר בריאד, שבערב הסעודית.

בעבר, ה-ASN-301 הוצג גם ב-EDEX בדצמבר 2023 במצרים.

למרות שכלי הטייס הסיני ASN-301 דומה להארפי, יש לו מפרטים שונים. משקלו 135 ק”ג ואורכו 2.5 מטרים. כלומר, הוא מעט קטן יותר במידותיו בהשוואה לאורכו של ה-Harpy של 2.7 מטרים.

ה-ASN-301 טס במהירות מרבית של 220 קמ”ש בהשוואה ל-180 קמ”ש של הארפי. עם זאת, טווח הפעולה שלו קצר יותר, כלומר 288 ק”מ, בהשוואה לטווח של 500 ק”מ של הארפי.

 

כטב”מ בעל כנפי דלתא זה המצויד במנוע דחף אמור להיות מסוגל לשייט באוויר במשך כארבע שעות. תפקידו העיקרי של ה-ASN-301 הוא לחדור למרחב האווירי של האויב ולשוטט עד לזיהוי אות מכ”ם של האויב.

לאחר זיהוי המטרה, ה-ASN-301 יתקוף את המטרה ויבצע התקפה מדויקת. יכולת זו מציבה את ה-ASN-301 ככלי רב עוצמה לנטרול מערכות הגנה מבוססות מכ”ם.

לכטב”מ ASN-301 יכולות תקיפה מתקדמות המתמקדות בתדרי מכ”ם הנעים בין 2 ל-16 גיגה-הרץ.

מכשיר מעקב אחר אות המכ”ם שלו יכול לזהות מטרות ברדיוס של 25 ק”מ, והמערכת מתוכנתת לתקוף עד שמונה אתרי מכ”ם שנבחרו מראש.

ראש הנפץ מכיל 7,000 שברי מתכת המתפזרים לאחר הפיצוץ המבטיח רדיוס קטלני של 20 מטרים.

מזל"ט ההתאבדות החדש של סין ASN-301

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות