עוד קצין סורי בכיר , שהיה מקורב לאסד, מת בנסיבות מסתוריות

נראה כי כל קצין סורי בכיר, שהיה אחראי על פשעים נגד האנושות שביצע המשטר הסורי נגד האזרחים שלו במהלך מלחמת האזרחים הנמשכת כבר יותר מ-13 שנה , נדון , בצורה כזאת או אחרת , להעלם מעל בימת ההיסטוריה “בנסיבות מסתוריות.

עשרות רבות של קציני צבא סורים בכירים בדרגות אלוף משנה, תת אלוף ואלוף כבר הלכו לעולמם מבלי שהתבררה הסיבה האמיתית למותם.

אמצעי תקשורת בסוריה , ובמיוחד אלו מהאופוזיציה, יודעים להגיד כי הם חוסלו על ידי ראש המשטר , הנשיא אסד, כדי שלא יוכלו להעיד נגדו על מעשי הזוועה שבוצעו במדינה בהוראתו הישירה.

בימים האחרונים נודע, דרך הרשתות החברתיות , כי קצין סוריה נוסף , ממדוח איברהים חמידוש,  מת ביום שני, 12 בפברואר 2024, מבלי לציין את נסיבות מותו ומקום מותו.

 האבל של חמידוש הופץ ברשתות החברתיות, ונאמר כי הוא מת ביום שני בגיל 55, אותו בילה ב”צדקנות, אדיקות וביצוע חובה לאומית”. בין החשבונות שהודיעו על מותו הייתה אחותו, מאי חמידוש, המנהלת מוסדות הדרכה ותקשורת ואחרים שהחשוב שבהם הוא פלטפורמת אתר חדשות, ומרכז ההדרכה הבינלאומי המהווה מרכז להכשרה עיתונאית.

 

שמו של ממדוח חמידוש הוזכר בין רישומי קציני משטר המעורבים בעינויים של עצורים בבתי הכלא ובסניפי המודיעין של המשטר הסורי. בעדותה של עצורה לשעבר בשם ג’ליה מחמוד אלסבאח צוין כי היא נעצרה בשנת 2013 במחסום רוטנה מעל גשר הנשיא בדמשק והועברה לסניף אלחטיב “251” ושם עברה עינויים על ידי שני אנשים, ג’יהאד אל-אשקר וסגן אלוף ממדוח חמידוש.

המקורות מזכירים כי הוא היה קצין אבטחה שליווה את ראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, בביקוריו בחו”ל. חמידוש נכח במשלחת של אסד לקפריסין ב-2010, ובמשלחת שלו לג’דה ב-2023, וסביר להניח שהוא ליווה את ביקורו בסין בפתיחת המשחקים האולימפיים. 

חמידוש מגיע משכונת אלג’וביבאט בעיר ג’בל’ה בנפת לטקיה. הוא יליד 1969 ומחזיק בדרגת תא”ל בחיל האוויר הסורי.

מקורות בסוריה מעריכים כי עקב קרבתו , הפיסית, במסגרת עבודתו, לנשיא אסד , הוא נחשף לעובדות מטרידות המאיימות על הנשיא וכי הוא סולק מהדרך בכדי להשתיקו לצמיתות.

קרדיט: בלדי ניוז