ניסיון סורי "להלבין" את מיליציית אבו אלפאדל אלעבאס.פרטים ומשמעויות

לפני כחודש פרסמו כאן באתר תמונות של  חוליית הפיקוד הבכירה של חטיבת אבו אלפאדל אלעבאס, השיעית-עירקית,שנוסדה על ידי הגנרל קאסם סולימני -מפקד כוח אלקודס במשמרות המהפכה האירנים ,בסיור קו מול גבול ישראל.

קודם לכך פרסמנו כי לוחמי החטיבה סופחו לדיוויזית משמר הרפובליקה הסורית ומשמשים בה ככוח פריצה קרקעי ההולך בראש המחנה. אפשר גם לכנותם סתם "בשר תותחים" שנועד לחסוך אבדות רבות מצד לוחמים סורים בכל קו חזית שהם משתתפים.

לאחר שהיה נדמה לנו שהם מתמקמים במחוז קונייטרה הם הוצאו מהאזור,אולי בגלל אזהרות ישראליות ואולי בגלל משימות דחופות יותר , והועברו להשתתף באופנסיבה הסורית הרחבה ממזרח למחוז דרעא.

כיום,לאחר שהמורדים בגזרה זאת נכנעו ללא קרב והסגירו את נשקם הכבד לידי צבא סוריה, נפתח מהלך סורי-אירני לנסות ו-"להלבין" את חטיבת אלעבאס כאילו היא חטיבה המורכבת אך ורק מלוחמים סורים הנלחמים למען מולדתם.

מהלך ההלבנה בא בעקבות איומי ישראל להשמיד כל כוח צבאי זר שיכנס לאזור המפורז, מול גבול הגולן הישראלי,ולא נמנה על צבא סוריה.

חטיבת אבו אלפאדל אלעבאס אף הוציאה הודעת הבהרה מפורטת המדגישה את היות כל הלוחמים ממוצא סורי ואין שחר לידיעות המתפרסמות כאילו הם מקבלים את הפקודות שלהם מאירן ולוחמיהם הם ממוצא שיעי.

ההודעה:

תרגום ההודעה לאנגלית:

לאחר שחטיבת אלעבאס הצטלמה על רקע מעבר הגבול הירדני-סורי – "נציב" היא מיועדת כרגע להיות מוטלת ללחימה במחוז קונייטרה אך הפיקוד העליון הסורי-אירני חושש שישראל תשמיד אותה אם יחצו את הקו האדום ששרטטה.

פיקוד חטיבת אלעבאס:

 

 

מיותר לציין כי זהו ניסיון שקוף ושקרי בבסיסו לשייך את מוצא הלוחמים לסוריה אך ניתן להגיד בביטחון כי זהו רק בלון ניסוי אירני-סורי לבדוק את תגובות ישראל .

במידה וישראל תבלע את "הצפרדע" הזאת ותגמיש את הקו האדום שהצהירה עליו , הבאה בתור ל-"הלבנה"  היא חטיבת האימאם חסיין העירקית-שיעית שצורפה ככוח קרקעי פורץ לדיויזיה 4 שריון בפיקודו של האלוף מאהר אלאסד. ומיד אחריה חטיבת אלקודס הפלסטינית. כולם בשאיפה להתייצב על גבול הגולן מול ישראל מבלי שישראל תנסה להתנכל להם.

על פי ידיעות המגיעות מסוריה אירן מקימה בימים אלו חטיבת מיליציה שיעית-עירקית חדשה ,ששמה עדיין לא ידוע, וקהל לוחמיה אמורים להגיע מתושבים שיעים עירקים הגרים בסוריה כבר זמן מה.

האם אנחנו רואים את התגשמות "נבואתו" של חסן נאסראללה מלפני חודשים רבים שאם ישראל תפתח במלחמה נגד החיזבאללה בלבנון הרי שאלפי לוחמים שיעים מכל רחבי העולם המוסלמי יצטרפו ויבואו לעזרתם ?

המוח מאחורי תנועת האיגוף השיעית הגדולה סביב גבולות ישראל בצפון ובמזרח הוא גנרל סולימני,מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האירנים, שבמקביל בונה כרגע מערכים צבאיים נרחבים וקטלניים ברחבי סוריה במרחק "בטוח" מגבול ישראל. מערכים שיכוונו הן נגד ישראל והן נגד ירדן וסעודיה.

על פי ידיעות שמגיעות מהתקשורת הערבית, ככל הנראה,הנוכחות הצבאית האירנית בסוריה יהווה פרק נכבד וחשוב בשיחות ועידת הפסגה בין הנשיא האמריקאי-טראמפ והנשיא הרוסי-פוטין.

אירן כבר מנסה להקדים רפואה למכה והצהירה היום רשמית כי היא לא תסיג את כוחותיה הצבאיים מסוריה גם אחרי שדאעש יובס כי הם אמורים לעזור במאבק הסורי-חיזבאללה נגד הכיבוש הישראלי .

למי שעיניו בראשו רואה את התבססות הסרטן האירני ההולך ומתרבה בסוריה וגרורותיו מגיעות לכל עבר. התקיפות הישראליות שבוצעו בעבר נגד אינטרסים אירנים בסוריה אינם אלא דקירות סיכה שלא מצליחות לשנות את מגמת ההתבססות האינטנסיבית האירנית בסוריה.

לדעת פרשנים רבים בעולם הערבי המטרה האירנית הבאה לאחר סוריה היא ירדן שלהערכתם השלטון שם ניצב על כרגע על כרעי תרנגולת ולחץ לא חזק מדיי יצליח להורידו מהשלטון ולבסס שלטון אוהד לאירנים (תומכי החמאס והאחים המוסלמים) כמו בסוריה ובעירק.

ישראל אמורה לקבוע זמן יעד ולוח זמנים לביצוע מדיניותה לסלק את האירנים מסוריה. כל עכבה-אינה לטובה! וזאת בלשון המעטה!!

 

כתיבת תגובה