האו"ם בדמעות תנין: לא רק הפלסטינים בעזה בנכבה, גם בכל המזה"ת. אין חלופה לאונר"א

לבנון – עזה / האו"ם ביירות : לא רק הפלסטינים בעזה בנכבה, גם כל הפלסטינים במזרח התיכון כולו 'אין חלופה' אחרת לאונר"א .

 

פליטים בלבנון נכנסו לחוסר ודאות ומודאגים מהסיכוי של השעיית המימון לסוכנות האו"ם.

ראש סוכנות אונר"א בלבנון ביירות, דורותי קלאוס  אומרת: " עם ביטול הכספים החסומים יש לנו משאבים להחזיק מעמד רק עד סוף מרץ". כרגע נמצאים בסכנת סגירה כ 61 בתי ספר המאכלסים 37,000 תלמידים ו-155 בתי ספר ובתי חולים בלבנון .

אתמול אישרה נציגת אונר"א בלבנון דורותי קלאוס, שקיבלה הודעה מאת ראש הממשלה נגיב מיקאטי, בהודעה עיתונאים בביירות כי 19 תורמים הפסיקו את המימון שלהם בעקבות ההאשמות שהשמיעה ישראל כנגד אונר"א .

זה נראה כמו ענישה קולקטיבית חדשה פליטים פלסטינים בעולם הערבי מגיבים בחרדה למסקנות של דו"ח ראשוני על האשמות ישראל לסוכנות האו"ם לסיוע ותעסוקה של פליטים פלסטינים במזרח התיכון (אונר"א).

 

לפי טענות ממשלת ישראל, לפחות 12 עובדי הסוכנות – מתוך סך של 30 אלף באזור – השתתפו בפעולות שונות במתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר.

כעשר מדינות, כולל תורמים חשובים כמו ארה"ב, גרמניה, בריטניה, שוודיה ועוד , הודיעו על עצירת תקציבי המימון לסוכנות – ולפי וושינגטון זאת רק השהייה "זמנית". במקביל, כעשרים ארגונים לא ממשלתיים בינלאומיים טענו כי יווצר חור של 500 מיליון דולר אם הקפאת הכספים תתממש  לסוכנות האו"ם  המשמש גוף חיוני ל-5.9 מיליון פלסטינים .

אונר"א פיטרה את 12 העובדים שהואשמו ,לכאורה, ב-2 בפברואר, והבטיחה חקירה פנימית מעמיקה כדי להבהיר את קווי המתאר של הפרשה.

עבור הפלסטינים בלבנון, הפסקת המימון של אונר"א יהיה בבחינת "קטסטרופה". בראיון לעיתון הלבנוני דובר הצרפתית L'Orient-Le Jour (LOJ), באסל חסן, נשיא ועדת הדיאלוג הלבנונית-פלסטינית, מסביר שלאונר"א יש תקציב שנתי של 200 מיליון דולר למדינה .

קרן זו משמשת לתשלום משכורותיהם של 500 עובדי ציבור, למימון 61 בתי ספר עבור סך של 37 אלף תלמידים ולניהול 155 בתי חולים וכמה בתי הבראה לחולים, כמו בית החולים "המהארי" בסעידה.

קרדיט: אסיה ניוז     תרגם: מאיר בר    קרדיט לתמונה: אסיה ניוז