המיליציות האיראניות בתנועה מתמדת במזרח סוריה מחשש לתקיפות אמריקאיות

בתקופה האחרונה התרבו הדיווחים בתקשורת הסורית המתמחית בחדשות ממזרח סוריה אודות תנועת כוחות אינטנסיביות של המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן והפועלות באזורים אלו . 

התנועות לא מתבטאות רק בהזזת לוחמים מאתר לאתר , אלא הם גם מזיזים את מחסני הנשק והתחמושת שלהם בכל רחבי האזור ומטמינים אותם במקומות מסתור, בלב שכונות אזרחיות, מחשש שיופצצו על ידי כלי טייס של ארה"ב, שפתחו בסוף שבוע זה בסדרת תקיפות נגדם בתגובה לתקיפות שלהם על נקודות ריכוז של חיילי ארה"ב במרחב.

 

על פי דיווחים של אתרי חדשות סורים , המיליציות האיראניות התמקמו והתפרסו בעיר המחוז דיר א-זור ובאזור הכפרי שלה שבמזרח המדינה, ופעלו להעברת כלי רכב ומכוניות צבאיות ממחסני "עיאש" – عياش  ורכזו אותם במחנה הצבאי  الطلائع  – אלטלאא'ע בעיר דיר א-זור.

מקורות יודעי דבר אישרו כי המיליציות רוקנו  מחסנים שאליהם הועברו נשק ותחמושת, בחצות שבין שישי לשבת, עוד לפני שהחלה ההפצצה האמריקנית על מקומות אחרים, וציינו כי לוחמי המיליציות , בני לאומים זרים, התפזרו בשכונות האזרחיות בדיר א-זור, תוך שימוש בתושבי השכונות כמגן אנושי.

איראן גם סיפקה למיליציית "חטיבת פאטמיון" האפגנית ציוד צבאי ולוגיסטי בעיר צביח'אן – صبيخان שבאזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור. חמישה טנדרים עמוסים בטילי קטיושה וגרד קצרי טווח ומזל"טים בעלי כנפיים קבועות הגיעו לתחנת סינון המים בעיר צביח'אן.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות