רוסיה מתמודדת עם מחסור חמור במערכות הגנה אוויריות מודרניות

אנדריי קרטפולוב, יו"ר ועדת ההגנה של הפרלמנט הרוסי, חשף את חוסר היכולת של הצבא הרוסי להגן על סנט פטרסבורג, העיר השנייה בגודלה ברוסיה, מפני התקפות של מל"טים מתאבדים של אוקראינה.

בהצהרתו הכיר קרטפולוב בחשיבותה של העיר סנט פטרבורג, והתייחס אליה כבירה השנייה וכמקום בעל חשיבות רבה לרוסיה בשל חשיבותה ההיסטורית והפוליטית. אבל הוא ציין שכרגע "בלתי אפשרי" להגן על העיר עם מערכת הגנה אווירית בלתי חדירה.

"סנט פטרסבורג היא כמו בירה שנייה עבורנו; זו מולדת קטנה עבור הנשיא שלנו. בקיצור, לעיר חשיבות רבה וחשובה ביותר עבור רוסיה. עם זאת, סגירתו עם 'מגן הגנה אווירי בלתי חדיר' היא כרגע בלתי אפשרית".

רוסיה התמודדה עם אתגרים עם הופעתם של מל"טים מתאבדים אוקראינים חדשים המסוגלים לפגוע בעומק שטחה למרחקים של עד 1,000 קילומטרים. זאת בשל האבדות הכבדות שנגרמו לצבא הרוסי במהלך פלישתו לאוקראינה בתחילת 2022. אבדות אלו חשפו מחסור חמור במערכות הגנה אוויריות מודרניות, שאינן מספיקות אפילו להגנה על נכסים חיוניים מבחינה אסטרטגית.

כך למשל, ב-21 בינואר בוצעה תקיפה על מסוף נפט בנמל אוסט-לוגה בים הבלטי, שהשפיעה על יכולתה של רוסיה לייצא יותר מ-40% מהנפט שלה.

הגנרל קרטפולוב, שפיקד בעבר על המחוז הצבאי המערבי של הצבא הרוסי, המליץ ​​לחברות רוסיות לקחת יוזמה לרכוש מערכות הגנה אווירית באופן עצמאי, לאור המגבלות הפיננסיות שעומדות בפני משרד ההגנה. 

מערכת הגנ"א רוסית אס-400: 

מערכת הגנה אווירית S-500

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי