"אנחנו איתכם": האפיפיור מביע צער על העלייה באנטישמיות בעולם

בשבת הביע האפיפיור פרנציסקוס צער על "הגידול הנורא בהתקפות על יהודים ברחבי העולם", כמו גם על העלייה באנטישמיות ובפעולות נגד יהודים מאז 7 באוקטובר ותחילת המלחמה בין ישראל לחמאס.

"אנו הקתולים, יחד איתכם, מודאגים מאוד מהגידול הנורא בהתקפות על יהודים ברחבי העולם", כתב האפיפיור הארגנטינאי במכתב שהופנה ל"אחיו ואחיותיו היהודים בישראל" ופורסם על ידי הוותיקן.

תקריות הקשורות לאנטישמיות הסלימו במדינות רבות בעולם לאחר המתקפה ששיגר חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, שהביאה להרג של כ-1,163 בני אדם, רובם אזרחים, על פי ספירה שערכה סוכנות הידיעות הצרפתית שהתבססה על הודעות רישמיות של ישראל.

בשבוע שעבר הודיע ​​ארגון יהודי צרפתי כי האירועים האנטישמיים בצרפת כמעט הוכפלו ב-2023 בהשוואה לשנה הקודמת. 

בהתבסס על נתונים של משרד הפנים הצרפתי וארגון "כלב שמירה ביטחוני יהודי-צרפתי", המועצה הנציגה של המוסדות היהודיים בצרפת (CRIF) רשמה 1,676 מעשים אנטישמיים בשנה שעברה לעומת 436 ב-2022. 

המועצה הוסיפה בדו"ח שלה כי כ-60% מהמעשים הללו היו תקיפות שכללו אלימות פיזית או מילולית או מחוות מאיימות. 

העלייה הזו במעשים האנטישמיים היא החמורה ביותר אי פעם לפי המועצה הייצוגית של המוסדות היהודיים, שאוספת נתונים סטטיסטיים משנת 2012. 

בארה"ב גם אירועי האנטישמיות גדלו יותר מפי 4 מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס, כך עולה מנתונים שפרסמה הליגה נגד השמצה, העוקבת אחר התקפות נגד יהודים, בנובמבר האחרון.

تقرير أمريكى: ارتفاع حوادث معاداة السامية فى أمريكا إلى مستويات تاريخية -  اليوم السابع

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: אליום אלסאבע