מהפכת דיוק החימוש והשימוש בתותח הלייזר

רצוי להפנים, עולם הביטחון, הצבאות, כוחות הבטחון האחרים, ולצערנו גם ארגוני הטרור, ארגוני הפשע וגם ציבור של אנשים בודדים מצוי כעת בהליך מהיר מאוד של מעבר לשימוש באמל”ח מדויק.

כעת מתבצע ,ובהיקף עצום, מעבר משימוש באמל”ח סטטיסטי שעובד על השיטה של שיגור אש לכיוון כללי של היעד, שבו רוצים לפגוע ולהשמיד, לשימוש באמל”ח מדוייק, אמל”ח שיפגע במהירות ביעד או בנקודה חשובה על היעד וישמידו.

רצוי שהאחראים על הביטחון יפנימו שהמהפכה הטכנולוגית הזו, מהפכה שמתחוללת כבר כ- 20 שנה, מתפרצת כעת כמו הר געש.

זו מהפכה שאינה קטנה מהמהפכה הטכנולוגית שהתרחשה בתחילת העת החדשה, המהפכה של המעבר לשימוש בחומר נפץ הודף המכונה אבק שריפה.

המהפכה הטכנולוגית אז, היא זו שגרמה להכנסת הרובה והתותח לשדה הקרב ולהפסקת השימוש בכידונים, חרבות, קשתות וחיצים וגם בחומות בצורות ענקיות שהקיפו את הערים החשובות ומנעו ממרבית האנושות את המעבר מהכפר אל העיר.

צריך להפנים שהמהפכה הזו תשנה, ומשנה, את כל תפיסת הביטחון, תורת ההגנה וההתקפה.

חשוב לדעת שהחימוש המדויק קטלני לפחות פי 10 ולעיתים פי 100 מהחימוש הסטטיסטי שיש לו כמות חומר נפץ זהה.

לכן מעט מאוד חימושים יעשו עבודה זהה ובנוסף, בדרך כלל, תושג פגיעה ביעד בפגז או טיל ראשון.

כטב"ם

קרדיט: דובר צה”ל

 

אמצעי האמל”ח המדויק העיקריים הם:

1, טילים מדויקים מכל הסוגים ולכל הטווחים.

טילים שמשוגרים מכל מקום, ומכל פלטפורמה, מהיבשה הים ומהאוויר. טילים שכבר כעת בחלקם כבר מסוגלים לפגוע בכל יעד גם מטווח גדול, לפגוע גם במטרה בגודל של אדם בודד. הטילים המדויקים זולים משמעותית מהטילים המיירטים וזה יתרון גדול, ולכן יש פי כמה טילים תוקפים מטילים מיירטים.

2, פגזים מדוייקים

פגזים ארטילריים שמתמרנים לאחר שיגורם והם למעשה טילים מדוייקים לכל דבר. ההבדל הוא שפגזים הם משוגרים מקנה התותח(לא זקוקים למנוע רקטי). הפגזים המדויקים זולים פי כמה מהטילים המדויקים ולמעשה לא ניתן ליירט אותם באמצעות טילים נגד טילים.

 

3, כטב”מים ואמל”ח אוטונומי אחר.

זה האמל”ח המסוכן ביותר מאחר ש…:

א, עלות הייצור של הכטב”מים נמוכה מאוד, כך כטב”מ כבד לטווח של אלפי ק”מ עולה פחות מאלפית מעלותו של מטוס קרב משוכלל.
זה המצב גם בנושא העלות של התפעול והתחזוקה.

ב, הזמן הנדרש לייצור הכטב”מ קטן מאוד, ניתן לייצר אותם בבתי מלאכה ובמדפסת תלת מימד, את הכטב”מים הקטנים ניתן להרכיב גם בבית.

ג, קל מאוד להפעיל את הכטב”מים וההפעלה מתבצעת מרחוק וללא סיכון למפעילים.

ד, הכטב”מים מצוי בהישג כל אדם ואו ארגון.

כך החל בכטב”מים זעירים שהחייל נושא בתרמיל גב וגמור בכטב”מים גדולים להם טווח של אלפי ק”מ ועדיין הם מדוייקים מאוד ושוב עלותם אפסית ביחס לעלות של מטוס קרב . כעת כולם גם במדינות ובאיזורים הכי לא מפותחים בעולם עוברים לשימוש באמל”ח המדויק.

ה, הכמויות של האמל”ח הזה עצומות, מליוני כטב”מים ורחפנים ולכן הם תוקפים בלהקות ובנחילים מה שמקשה מאוד על יירוטם.

ראו את דוגמת החות’ם בתימן. תימן היא אחת המדינות הכי מפגרות בעולם שכעת תוקפת את מדינת ישראל המרוקת מהם כ 2000 ק”מ וגם סוגרת לכל העולם את המעבר החיוני במיצרי באב אל מנדב לים האדום ותעלת סואץ. החות’ים מבצעים זאת רק באמצעות השימוש באמל”ח איראני מדויק, מרביתו אמל”ח זול פי 100 מהטילים בהם הצי האדיר של כוחות הקואליציה משתמשים כדי ליירט את האמל”ח הזה. 

 

הפתרון היחיד הוא יירוט באמצעות בתותח לייזר רב עוצמה. עלות היירוט באמצעות קרן אנרגיה היא אפסית, ההגעה לטיל או לכטב”מ היא במהירות האור ויעילות היירוט ללא תחרות. בנוסף, תותח הלייזר מיירט כל סיכון אווירי לרבות רקטות ופגזים.

אמצעים נוספים פחות טובים שישמשו כגיבוי הם טילים נגד טילים, תותחי נ”מ וכטב”מים שמיועדים ליירוט כטב”מים.

דיווח: "מל"ט מתאבד" ישראלי נצפה בקרבות בנגורנו-קראבך | חדשות מעריב

קרדיט: אלי בר און – מתמחה בכלכלה, טכנולוגיה של אמל”ח כטילים מדויקים ולייזרים רבי עוצמה, ראש צוות הגנה אקטיבית ואש מנגד של המכון לטרור של אוניברסיטת רייכמן ובחקר ביצועים.       קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות