על שירותי (לא רק) שידוכים בשכונה המזרח תיכונית

החיים בעידן המודרני, שבו כולנו מחוברים לרשת כל הזמן ולכל דבר, מביאים איתם ברכות וקללות כאחד, ואינם פוסחים גם על תושבי השכונה המזרח תיכונית.

מבין צעירי וצעירות השכונה המזרח תיכונית, יש מי שנוסעים ללמוד באוניברסיטאות בערים הגדולות, ויש מי שנוסעים ללמוד בארצות זרות, ורבים בשכונה נוסעים לעבוד ולחיות רחוק מכפר / עיר הולדתם, רבים נוסעים למדינות אחרות כדי לעבוד ושולחים כסף למשפחתם, ומדובר על מיליוני מהגרי העבודה בשכונה, שנוסעים לעבוד בארץ זרה.

לצד ההשכלה לסטודנטים והסטודנטיות, והפרנסה למהגרי העבודה, מגיעות גם בעיות, ובהן בדידות של גברים ונשים הנמצאים הרחב מביתם, משפחתם והקהילה בה חיו, ובמדינות השונות קמות להן קהילות מהגרים המתחלקות גם לפי מדינות המוצא.

لم تنجب عندها سكن خاص للزوجيه / طلبات زواج 💯ارمله بدون اولاد - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

 

אז נכון שקהילת המהגרים תספק לרבים את החברה והתמיכה, אבל לפעמים זה לא מספיק כדי להתגבר על הרגשת הבדידות, הן של מהגרי העבודה הנשואים שהשאירו את משפחתם מאחור, והן של מהגרי העבודה הרווקים, ובעידן הנוכחי, גם מהגרות עבודה, נשואות ורווקות.

וכשאנשים חשים בדידות, הם מחפשים בן או בת זוג, כדי לא להיות לבד. ואם בעבר בחברה המסורתית של מדינות השכונה, הנישואים היו מוסדרים ע”י הורי החתן מול הורי הכלה, וכמובן שלשדכנית (الخاطبة = Al Khatiba) היה תפקיד חשוב ואף מרכזי, בעידן המודרני צעירים וצעירות רבים פונים לרשת כדי למצוא את בני הזוג הרצויים, וכך הרשת התמלאה גם באתרי שידוכים שונים ומשונים, חלקם של שדכניות מוכרות במדינות שונות, חלקם אתרים שמנסים לתת שירות שידוכים הדומה לכאלה שתראו באתרים אחרים בעולם.

אחד מאתרי שידוכים המיועדים למוסלמים, הוא אתר muslima שפועל בערבית וגם בשפות רבות אחרות, ושייך לענק השידוכים העולמי Cupid המפעיל אתרי שידוכים למדינות רבות בעולם ואתרי שידוכים ייעודיים.

لم تنجب عندها سكن خاص للزوجيه / طلبات زواج 💯ارمله بدون اولاد - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

 

אבל לפעמים בעידן הנוכחי, לא כולם מחפשים בני זוג לכל החיים, כפי שמוכר במוסד הנישואין הרגיל והמסורתי, והם מחפשים “סידור זמני” כדי להפיג את הבדידות, ולכן ניתן למצוא ברשת גם אתרים שנועדו לעזור למי שמחפש בני זוג לנישואין זמניים, וכדי שיהיה נוח וזמין, אז כמובן שיש אפליקציות לטלפון הנייד.

ובעידן הנוכחי, כשיש אתרים ואפליקציות כאלה, ולא כל המעורבים באים עם כוונות טהורות, נוצרות בעיות של ניצול, ויש אתרים ואפליקציות למשמשים לניצול נשים לנישואין זמניים קצרי מועד לפי שעות, או במילים אחרות – לצורכי זנות.

الخاطبة نونة

 

לא כולם מרוצים מהתופעה, ובוודאי שלא מהניצול של נשים תמימות, ולפעמים הדברים עולים לפני השטח לדיון ציבורי, ובדצמבר 2020 אפילו עלתה סדרת טלוויזיה בשם “קורבנות חלאל” (ضحايا حلال) שצולמה בסעודיה, בויימה בידי אחמד מדחת (أحمد مدحت) המצרי, ונכתבה ע”י נור שישכלי (نور الشيشكلي) סופרת ותסריטאית סורית. הסדרה עוסקת בחמש צעירות מרקעים שונים שבאו לעבוד במדינות המפרץ, ונקלעו לקשיים ונוצלו ע”י אישה ששכנעה אותן שהפתרון לצרות יהיה באמצעות נישואי מסיאר…

תוכלו לראות את עשרת פרקי הסדרה  בפלטפורמת הסטרימינג “שהיד” של רשת MBC, ואציין שלאחר שעלו לשידור הפרקים הראשונים, הסדרה נאסרה לשידור בערב הסעודית בתואנה שהסדרה “לא קיבלה אישור מהרשויות” וכן נאמר שהסדרה “הפרה של הוראות השמירה על תוכן נאות במדיה האודיו-ויזואלית”.

General Bahaa ELshamy: الخاطبه

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות