אוקראינה הצליחה להשמיד את הטנק הרוסי המתקדם ביותר. סרטון

כוחות אוקראינים הצליחו להשמיד טנק רוסי חדיש מדגם T-90M "Proryv" באמצעות שני כלי רכב קרביים מדגם בראדלי.

לפי העיתון "מיליטרני", ההתנגשות, שתואמה באמצעות מל"טים, התרחשה בכפר סטפוב, שם התעמתו כוחות אוקראינים עם הטנק הרוסי מטווח קרוב מאוד.

תוך שימוש בטקטיקה מוכוונת היטב, הכוחות האוקראינים השביתו את מערכת הלחימה המשולבת של הטנק הרוסי, מה שגרם לצריח להסתובב ללא שליטה. מאוחר יותר, הטנק התנגש בעצים שגרמו לעצירתו. הצוות הרוסי נטש את הטנק המושבת, דבר שאושר מאוחר יותר על ידי מקור צבאי שצפה בצילומים ממזל"ט סיור.

 

דיווח של איש צבא שהיה עד ראייה חשף כי רוב מבצע השמדת הטנק בוצע על ידי שני כלי רכב משוריינים מדגם בראדלי. צילומי קרב הראו את הנטרול הקטלני של הטנק T-90M.

 

ה-T-90M הוא טנק המערכה הראשי החדיש ביותר שנכנס לשירות בקווי החזית של הצבא הרוסי.

התקשורת הממלכתית הרוסית מתארת ​​את טנק ה-T-90M Proryv ככלי המשוריין המתקדם בעולם, המותאם היטב ללוחמה מודרנית. בראיון לבלוגרים צבאיים פרו-רוסים, אמר פוטין גם כי טנק ה-T-90M Proryv הוכיח במהלך הקרבות באוקראינה כי הוא טנק המערכה הראשי הטוב בעולם.

חלק זה של המלחמה בין אוקראינה לרוסיה ייזכר בהיסטוריה בזכות התמיכה הצבאית המכריעה שסיפקה ארצות הברית לאוקראינה, עם אספקת 109 רכבי M2A2-ODS בראדלי וארבעה כלי רכב קרביים מסוג B-FIST שונים.

צי רכבי הבראדלי הוא חלק מחבילת סיוע מקיפה, הכוללת טנקים, כלי רכב משוריינים אחרים, תותחים מתנייעים מדגם הוביצר וציוד נוסף, לחיזוק יכולות ההגנה של אוקראינה מול הצבא הרוסי.

ברדלי: 

רכב הלחימה ברדלי, כלי הרג נגד שריון קטלני בידי צבא מרוקו

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות