בריחה של מפקדי קו ראשון איראנים ממזרח סוריה לדמשק. מה מאחורי?

האתר התקשורת הפועל במזרח סוריה – “פוראט פוסט” דיווח כי מספר מפקדי קו ראשון מקרב הכוחות האיראניים נמלטו מהעיר אלבוכמאל ומהאזורים הכפריים שלה אל מחוץ לאזור, לאחר שעמדות ומפקדות איראניות הופצצו על ידי כלי טיס לא מזוהים.

המקורות ציינו כי מי שנקרא “עולי רגל” הם אלה המנהלים את הכוחות האיראניים בעיר אלבוכמאל, באזוריה הכפריים וברצועת הגבול בין אלבוכמאל לעיראק. חלק גדול מהם נמלטו בימים האחרונים לאזור סיידא זינב באזור הכפרי של דמשק, לאחר ההתקפות האוויריות שבוצעו על עמדותיהם באלבוכמאל.

وكالة أنباء هاوار | صحف عربية.. توتر في شرق سوريا وواشنطن والغرب يستعدون  لتشكيل قوات جديدة في ليبيا - وكالة أنباء هاوار

 

המקורות הוסיפו כי הכוחות האיראניים הסתירו את אבדותיהם  בתקיפות על העיר, במיוחד אלו שכוונו על מגורי המפקד האיראני “אל-חג’אג'”, ליד מסגד אל-אימאן בשכונת אל-חג’אנה, שם גרים המפקדים הבכירים חאג’ אסכר , חאג’ סג’אד וחאג’ מסעוד.

המקורות הסבירו כי העיר אלבוכמאל והאזורים שמסביב לה  נמצאים כיום ללא פיקוד איראני, ומפקדים מקומיים נותרו, כולל אבו עיסא אל-חמדאן ואבו עוואד, המפקדים היחידים הנוכחים בשורות כוחות גדוד 47 של משמרות המהפכה האיראניים.

המקורות ציינו כי איראן בנתה בנייני מגורים חדשים, למפקדי הכוח שלה ,באזור סיידא זינב שבאזור הכפרי של דמשק, כדי שיתגוררו שם באופן זמני, מחשש שיותקפו ישירות אם ימשיכו כרגע לגור באזור אלבוכמאל. 

شبكة عين الفرات | ماذا يوجد داخل المربعات الأمنية في مدينة البوكمال؟

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות