9 תקיפות אוויריות על מטרות איראניות במזרח סוריה במשך השבת

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אמר כי 19 חמושים המשרתים במיליציות פרו-איראניות נהרגו בתקיפות אוויריות בצפון סוריה ביום שבת. מעריכים כי כלי הטייס שתקפו הינם ישראלים. 

המצפה הסביר כי 4 מההרוגים היו סורים ו-15 היו בני לאום לא סורי, כולל 6 בני לאום עיראקי, כולל 4 גופות חרוכות.

לפי נתוני המצפה, 9 תקיפות כוונו לנקודות השייכות למיליציות איראניות באזור הביטחוני האיראני, ועמדות של גדוד 47 באזור המדברי של העיר אלבוכמאל הסמוכה לגבול עיראק.

כמו כן, הותקפו שיירה של מיליציה איראנית לאחר שנכנסה לשטח סוריה מעיראק, מפקדות, משלוח של ציוד צבאי, מחסן תחמושת וכלי רכב בעיר אלבוכמאל ובאזור הכפרי שלה ליד הגבול הסורי-עיראקי.

המצפה הסורי אמר כי מניין ההרוגים צפוי לעלות מכיוון שיש יותר מ-18 חברי מיליציה שנפצעו, חלקם במצב קשה.

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה את גורמי ביטחון ומשמר גבול עיראקים שאמרו כי כלי טיס בלתי מזוהים הפציצו מספר מבנים ומשאיות ששימשו פלגים חמושים בעלי ברית של איראן בעיר אלבוכמאל בסוריה, לאורך מעבר הגבול האסטרטגי עם עיראק, ביום שישי בערב מאוחר.

מפקד מקומי של כוחות הגיוס העממי העיראקי אמר כי התקיפות גבו את חייהם של ארבעה אנשים, מבלי להזכיר את אזרחותם. אבל המפקד הכחיש ש אחד מלוחמי כוחות הגיוס העממיים שנפרסו ליד הגבול הסורי נהרג או נפצע.

מקורות בקשר עם גורמי הגבול הסורים אמרו כי התקיפות כוונו לשיירה של שמונה משאיות, והשמידו לפחות ארבע מהן. הגורמים הרשמיים אמרו שהותקפו גם שלושה בניינים ששימשו מיליציה איראנית חמושה.

גורם צבאי אמריקאי אמר כי ארה”ב לא ביצעה תקיפות אמש בסוריה.

אחת התקיפות:

 

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות