איראן מאיצה שוב את העשרת אורניום אל מעבר ל-60 אחוז

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ראתה עותק של דו”ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שטוענת שאיראן הפכה את מגמת הירידה ,בת חודש, בהעשרת האורניום שלה, וכעת היא מעשירה שוב ל-60%.

לפי רויטרס, דיפלומטים רבים האמינו שההאטה בהעשרה מצד איראן, שהחלה ביוני, היא תוצאה של שיחות חשאיות בין ארצות הברית לאיראן שהובילו לשחרור אזרחים אמריקאים באיראן מוקדם יותר השנה.

העשרה לרמה של 60%, שהחלה לפני יותר משנתיים ובניגוד להתחייבויות איראן ב-JCPOA, היא אחת החששות הכבדים של הקהילה הבינלאומית לגבי תוכנית הגרעין של איראן. יש לציין כי צריך להעשיר אורניום ל-90% כדי שישמש בנשק גרעיני.

جمهوری اسلامی اقدام به غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در سایت فردو کرد | ایران  اینترنشنال

קרדיט: איראן אינטרנשיונל

 

חזרתה של איראן להאצה בהעשרת האורניום מגיעה בתקופה שבה, לפי הגדרת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, יש לאיראן כיום מספיק אורניום מועשר ל-60%, שאם יועשר עוד יותר, ניתן יהיה להשתמש בו לייצור שלוש פצצות גרעיניות.

לפי ההגדרה התיאורטית של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, כ-42 ק”ג של אורניום מועשר עד 60% היא כמות שניתן לייצור ממנה פצצה גרעינית. איראן טוענת כבר זמן רב שאין לה כוונה להעשיר אורניום לשימוש צבאי.

ב-18 בדצמבר, לאחר ישיבת מועצת הביטחון של האו”ם בנוגע ליישום החלטה 2231, הדגישו שלוש מדינות, צרפת, גרמניה ובריטניה, בפרסום הצהרה משותפת, שוב את רצונן למנוע את הגישה של איראן לנשק גרעיני. וביקשו מהרפובליקה האסלאמית להפסיק את תהליך הגדלת ההעשרה.

בהצהרה משותפת זו הוזכר הדו”ח האחרון של רפאל גרוסי, מנכ”ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, על פעילותה הגרעינית של איראן, והובע דאגה לגבי “המצב המצער של ההתחייבויות של איראן במסגרת ה-JCPOA”.

روزنامه وطن امروز: آژانس انرژی اتمی آغاز غنی‌سازی اورانیوم ۶۰ درصد با  سانتریفیوژهای IR-6 در فردو را تأیید کرد

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: וטן אמוראז