יש מלחמה, רוצים התעצמות? תותחי הלייזר הם האמל”ח הנחוץ והנדרש ביותר

תותחי הלייזר הם האמל”ח שאם יהיו ברשות צה”ל בכמות ובעוצמה המתאימה, הם מי שישפיעו יותר מכל אמל”ח אחר על בטחון העורף האזרחי וגם על ההתפתחויות בשדה הלחימה.

תותחי לייזר רבי עוצמה, יבשתיים ומוטסים ינטרלו, ובקלות, את מרבית מטר הרקטות, הפצמ”רים והטילים המדויקים והכטב”מים על העורף וזאת ביעילות רבה ובעלות זניחה.

תותחי הלייזר הניידים הקטנים יותר הצמודים לכוחות יכולים לחסל עוד במהלך המעוף את טילי הנ”ט מסוג קורנט שמפציצים את יישובי וכוחות צה”ל בצפון.

כעת יש פרסומים, ע”פ הצעת ח”כ אביגדור ליברמן, וגם אזכור של ראש הממשלה, על הגדלת תקציב הבטחון ב 20 עד 25 מיליארד ש”ח ל 10 שנים. אז כעת מזכירים את פיתוח הלייזר יחד עם עוד רכש אמצעים רבים אחרים.

 

כך מדברים על השתתפות אפשרית עתידית של ארה”ב בפיתוח בסדר גודל של 1.2 מיליארד דולר.

זו טעות קשה, טעות חוזרת, כי תותח הלייזר היה בהישג ידינו כבר לפני 16 שנים וחבל שאז המחליטים כאן לא הבינו את הסיכונים באזור. מומלץ להנהגה המדינית והביטחונית להתייעץ בנושא המקצועי כזה גם עם מי שאינם מתפרנסים מהתעשייה הביטחונית וממערכת הבטחון.

השימוש בתותח הלייזר מפחית משמעותית את השימוש ביירוט באמצעות טילים יקרים.

לכן להערכתי לא כולם כאן וגם לא כולם בארה”ב מתלהבים מהכנסת האמל”ח המהפכני הזה.

בנוסף, אין להתפשר על עוצמת תותח הלייזר. תותח לייזר דל הספק נניח בהספק, כפי שפורסם, של 100 קילוואט, אינו יעיל במיוחד בהגנת מרכזי האוכלוסייה. כדי להגיע ליעילות חייבים טווח יעיל גדול וזה יתקבל רק מתותחי לייזר עם הספק גדול פי כמה.

קרדיט: אלי בר און – מתמחה בכלכלה, טכנולוגיה של אמל”ח כטילים מדויקים ולייזרים רבי עוצמה, ראש צוות הגנה אקטיבית ואש מנגד של המכון לטרור של אוניברסיטת רייכמן ובחקר ביצועים.       קרדיט לתמונות: northropgrumman