מעט על תעמולה חות’ית

בזמן שחלף מאז תפיסת הספינה "גלקסי לידר" (Galaxy Leader) בידי הפיראטים החות’ים, הסיפור של הספינה ואנשי הצוות השבויים (או לפי הגדרת החות’ים – אורחים של תימן) כבר לא פותח מהדורות חדשות בעולם.

החות’ים דואגים להזכיר לעולם "הנאור" שמתעלם מההשלכות והמשמעויות של מעשה הפירטיות הזה, ועדיין דן מה לעשות בנוגע לאיומי החותי’ם לתקוף כל ספינה ישראלית / בבעלות ישראלית / מופעלת ע"י ישראלים / באה מישראל או שיצאה מישראל (אבל "מרגיעים את כולם שכל שאר ספינות הסוחר "בטוחות"…) אשר משפיעים על תנועת הספינות בנתיבי הסחר הימי, על עלויות ביטוח ועלויות השילוח הימי, ועל זמני אספקה בשרשרת האספקה העולמית.

כדי שהעולם לא ישכח שהספינה מוחזקת על ידם, החות’ים דואגים לדחוף לעולם סרטונים שעולים לרשת כמעט כל יום, החל מסרטוני ההשתלטות על הספינה, דרך ביקורי אח"מים חות’ים, ואפילו טקס חתונה של כמה מחבלי מיליציה חות’ית על סיפון "גלקסי לידר", וכמיטב מסורת התעמולה הנהוגה בציר הרשע של התמנון האיראני, לא נחסך מקומם של סרטונים אמנותיים, החל מריקודים וכלה בשירה.

 

בזכות סרטוני התעמולה החות’ים שמהודהדים בתקשורת המערבית וברשתות החברתיות, מספרים לנו בעולם ש"גלקסי לידר" הפכה "ליעד תיירות" או קשקושים דומים, תוך שמתעלמים מהמשמעויות.

הלילה הופץ ע"י החות’ים הסרטון התורן שצולם (ביום ראשון) על סיפון "גלקסי לידר", ובו מופיע עיסא אל-לאית' (عيسى الليث = Issa Al-Laith) זמר הבית האהוב של החות’ים. את הסרטון תוכלו לראות באתרי התעמולה החות’ים (המקור היה באתר MMY  שחסום ל IP ישראלי) ומשם השיר הועתק והופץ ברשתות החברתיות, כמובן גם זמר הבית פרסם את השיר בחשבון הטוויטר, ובחשבון הטלגרם שלו.

אולי הביצוע של הנשיד לא יהיה לטעמם של כל מי שרואה את הסרטון, אבל שימו לב שלמרות שאיראן מנסה להרחיק עצמה מהפירטיות החותי’ת ומאיומיהם לתקוף ספינות ישראליות ואמריקאיות במצרי באב אל-מנדב ובכל הים האדום, בסרטון שהחות’ים קוראים לו במפורש "קליפ ציר הג'יהאד", רואים את קאסם סולימאני ושאר חלאות ציר הרשע האיראני ולמעשה השיר הוא גם שיר הלל לסולימאני והטילים שלו.

ואם זה לא מספיק כדי להסביר לעולם את הקשר ההדוק של איראן לחות’ים ולכל זרועות התמנון האיראני, רואים שמאחורי הזמר מוצבות דמויות קרטון של סולימאני, אבו מהדי אל-מוהנדס, וסאלח עלי אל-סמאד שהיה נשיא המועצה הפוליטית העליונה של החות’ים, עד שחוסל בהפצצה ב 2018.

תמונה

 

ברשתות החברתיות השיר מתוייג באמצעות התיוג הידוע והמוכר #طوفان_الأقصى (#מבול אל-אקצא) וגם באמצעות התיוג שאולי פחות מוכר לנו הישראלים, אבל מוכר בעולם הערבי בהקשר למלחמה במחבלים הפלסטינים בעזה: #لستم_وحدكم (#אתה לא לבד)

מילה על המילה נשיד (نَشِيدْ = Nasheed) אזכיר שמדובר בסגנון מוזיקלי של שירים בביצוע ווקאלי, ובמרבית המקרים השיר יהיה בעל מוטיבים אסלאמיים, המבוצע ע"י גבר/גברים. הנשידים הפכו להיות מוכרים בעולם המערבי "בזכות" סרטוני הנשידים של מחבלי דאעש.

אספר לכם שעיסא אל-לאית' (שמו המלא עיסא חסן עלי אל-לאית') נולד ב 1985 בעיר ח’מיס מושייט שבערב הסעודית, שיחד עם בסיס חיל האוויר הסעודי הסמוך, הותקפה לא אחת בטילים חות’ים, ושהקריירה המוזיקלית שלו החלה ב 2012, ותפסה תאוצה ב 2015 לאחר תחילת המלחמה בתימן.

הוא הפך לזמר הבית של החות’ים, ולאחד הזמרים המובילים בתימן, ויש לו קהל מעריצים גם מחוץ לתימן, כולל במדינות המערב.

הוא שופר תעמולה חות’י, שתפקידו ללמד את שומעיו "את משמעות המהפכה, החירות וההתמודדות עם התוקפנות האמריקאית-סעודית" ובכך "לעורר את המודעות העממית אל מול התוקפנות האמריקאית", ולהראות לעולם את "חשיבות הלחימה במדינות המדכאות והטועות של מדינות היהירות העולמית, המיוצגות על ידי אמריקה וישראל ומשרתיהן” ואוסיף שפעם הוא סיפר לכל מי שרצה לשמוע, שכל תימני צריך להלל ולהודות לאללה על הניצחונות של הטילים התימנים "שהורסים את מאורות הציונים מבני סעוד…”

תמונה

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות