תקיפות אוויריות ירדניות באזור הגבול עם סוריה

רויטרס, בציטוט מקורות מודיעין אזוריים, מסרה כי ירדן פתחה אתמול, יום שני, בתקיפות אוויריות על מטרות בתוך סוריה, תוך שהם תוקפים מקומות מסתור של מבריחי סמים.

מקורות מודיעין הסבירו כי ההפצצה כוונה לבתים של סוחרי סמים גדולים וחוות שמידע מודיעיני הראה כי הם משמשים מקומות מסתור למבריחים חמושים, שגם השתמשו במזל"ט כדי להעביר את משלוחי הסמים שלהם.

דובר הקבינט הירדני ושר התקשורת הממשלתי, מוהנאד מובאידין, אמר כי "ירדן אמרה ביותר מהזדמנות אחת שהעימות הזה נמשך ומתנהל נגד כוחות שרוצים להפיץ סמים, להבריח נשק, ומפתחים את היכולות שלהם ככל שהזמן עובר."

מובאידין הוסיף לטלוויזיה אל-משהד, "אנחנו בירדן קיווינו שממשלת סוריה תנקוט בצעדים ברורים כדי לעצור את הכאוס הקיים ולהפסיק את הפעולות הללו", אבל זה לא קרה, והשר אישר, "לכן, ירדן תנקוט כל האמצעים להתמודדות עם הסכנות הללו".

מובאידין הצהיר כי "כל האפשרויות פתוחות לירדן", וכי הכוחות המזוינים הירדנים יהיו אלה שייקחו את ההחלטה להגיב כל פעם שיעלה הצורך.

רשתות מקומיות בדרעא מסרו כי הפיצוצים שזעזעו את הערים באזור הכפרי המזרחי של נפת דרעא נגרמו כתוצאה מהפצצות מטוסי קרב (ככל הנראה ירדניים) על אתר בסביבת סכר הכפר אל-מטאיה בגבול סוריה-ירדן, ליד באר מים הפועלת על אנרגיה סולארית, שהופעלה לאחרונה, בתרומות מהאנשים .

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: הצבא הירדני