השחרה מכוונת: מים מינרלים שבשימוש חיילי צה"ל בעזה מגיעים מטורקיה

חברת המים הטורקית "סירמה" ממלאת בימים אלה תפקיד שנוי במחלוקת, באספקת מים לצבא הישראלי במהלך המלחמה בעזה, מה שמעלה שאלות רבות לגבי היחסים בין טורקיה לישראל, במיוחד לאור המשבר ההומניטרי הנוכחי בעזה.

כפי שדווח בחשבון "עניינים טורקיים": בפלטפורמת X, ציוץ בנושא אמר: "חברת המים הטורקית סירמה מספקת מים לצבא הישראלי במהלך מלחמת עזה. אותה חברה מספקת מים לישיבות הממשלה של ארדואן בטורקיה".

סירמה היא גם אותה חברה המספקת מים לישיבות ממשלת טורקיה בראשות הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, ועניין זה מוסיף עוד רובד של מורכבות לנושא, שכן נראה שיש קשרים כלכליים בין טורקיה וישראל שהם מעבר לנושא העזתי, בניגוד למתיחות לכאורה בין שתי המדינות. 

 

למרות הטענות הרשמיות של אנקרה כי היא עומדת לצד עזה, חדשות אלה מצביעות  כי היחסים הכלכליים עולים על חילוקי דעות פוליטיים, גם לאור סכסוכים צבאיים, והדבר מדגיש פער בין החזון הכללי של מדיניות החוץ הטורקית לבין המציאות על הקרקע.

במהלך החודשיים האחרונים, למרות המתיחות והאירועים הפוליטיים בעזה, היחסים הכלכליים בין טורקיה וישראל נותרו חזקים, והיקף חילופי הסחר בין שתי המדינות הגיע לרמות שיא,של כ-10 מיליארד דולר ב-2021, לעומת 6.2 מיליארד דולר ב-2020 .

לפי נתונים רשמיים, היצוא של טורקיה לישראל הגיע לרמתו הגבוהה ביותר בחודש אפריל האחרון, והגיע ל-711 מיליון ו-200 אלף דולר, ולמרות המתיחות הפוליטית, היחסים הכלכליים בין שתי המדינות לא נקטעו, אלא להיפך, הן מתגברות, וזה מלווה גם בגידול בהיקף ההשקעות הישירות המוחלפות בין שתי המדינות.

חברה טורקית מספקת לצבא הישראלי מים סטריליים...במהלך המלחמה בעזה

קרדיט: לבנט ניוז       קרדיט לתמונה: רשת X