המיליארדרים המצריים יוצאים מהמדינה ?

הגירה של מיליארדרים אל מחוץ למולדתם למדינות אחרות עלתה שוב על הפרק, לאור דיבורים על כוונתו של האיש העשיר במצרים, המיליארדר ואיש העסקים, נאסף סוויריס, להעביר את עסקיו לבירת האמירויות, אבו דאבי. 

נאסף סאוויריס מתכוון להעביר את המטה של ​​קבוצת NNS לבירת האמירויות, אבו דאבי, שכן סוכנות בלומברג מסרה כי הקבוצה עשויה להעביר את המטה לnrfz vשוק העולמי של אבו דאבי, לאחר קבלת אישור רגולטורי, במטרה לרכוש מניות במנות גדולות במספר רב של חברות, בעיקר באירופה, המזרח התיכון וצפון אמריקה.

שני מומחים ששוחחו עם אתר אתר החדשות האמריקאי אל-חורה מאמינים שהתמריצים, ההטבות הכלכליות והפטורים ממס הניתנים לאנשי עסקים ומשקיעים בחו"ל דוחפים אותם לעזוב, מה שמוביל להשלכות שליליות על הכלכלות הלאומיות.

 

בסוכנות הסבירו כי המהלך של נאסף סאוויריס מתווסף לקבוצת משקיעים בולטים שהקימו השקעות ועסקים, ומגיע במסגרת "הגירת המיליארדרים לאבו דאבי", מה שמעלה שאלות לגבי הסיבות להחלטה זו והשלכותיה על הכלכלה המצרית.

נאסף סאוויריס הוא האיש העשיר ביותר במצרים, עם שווי נקי של כ-7.6 מיליארד דולר, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג. הוא השקיע ביצרנית מוצרי הספורט הגרמנית אדידס, וכן במועדון הכדורגל האנגלי אסטון וילה.

בלומברג ציין כי קרנות העושר של אבו דאבי מסתכמות ביותר מטריליון דולר, וחברת הייצור הכימיקלים ההולנדית OCI NV, בראשות נאסף סאוויריס, רשמה את פרויקט הדשנים המשותף שלה עם חברת הנפט הלאומית של אבו דאבי (ADNOC) בסוף 2021.

המהלך הזה מגיע בתקופה שבה איחוד האמירויות שואפת למשוך חברות השקעות ענקיות, כמו המיליארדר האמריקאי, ריי דליו, והמיליארדר הבריטי, אלן הווארד, להקים משרדים בבירתם.

Here's How Nassef Sawiris, Egypt's Richest Person, Made His $8.4B Fortune -  YouTube in 2023 | Egypt, Person, Fortune

קרדיט לתמונה: פינטרסט