"וושינגטון פוסט": ישראל עדיין לא הצליחה לפגוע ביכולות החמאס בעזה

העיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" דיווח כי הפעולות הצבאיות הישראליות ברצועת עזה טרם השיגו את היעד שישראל הציבה למלחמה, שהוא הרס מוחלט של היכולות הצבאיות של חמאס, ואמר כי יכולות החמאס "לא הושפעו עד כה והן עדיין שלמות".

העיתון הוסיף כי "למרות שישראל הרגה 5,000 לוחמי חמאס", לדברי גורמים ישראלים, "רוב הזרוע הצבאית שלה, המוערכת בכ-30,000, נותרה ברובה ללא פגע".

העיתון ציטט גורמים ישראלים שאמרו: "הפעולות בצפון רצועת עזה רחוקות מלהסתיים. למרות שרוב תושבי העיר עזה סולקו על ידי תקיפות אוויריות, כוחות היבשה עדיין לא נכנסו לכמה ממעוזי חמאס המרכזיים שם".

 

העיתון הוסיף כי חמאס מסתמך במידה רבה על מספר גורמים שנראה שעדיין לא הושפעו מספיק מהמהלומות הישראליות.

הלוחמים

גורמי צבא ישראלים מודים, על פי דיווח העיתון, שמספר ההרוגים של חמאס המוערך ב-5,000 הוא נתון מוערך מצד ישראל, ואין איך לאשר זאת לאור העובדה שחמאס לא הודיע ​​על מספר הרוגיו. בנוסף, מטרות חשובות, כולל סמלי שלטון ומנהיגים בכירים, שהם המרכיב החשוב ביותר, לא הושגו והמודיעין לא הצליח לקבוע את מיקומם המדויק.

מנהרות

על פי ההערכות, לחמאס יש מאות קילומטרים של מנהרות מתחת לעזה, שהן בין הנכסים הצבאיים החשובים ביותר שלו; זה מאפשר לקבוצה להעביר נשק ולוחמים מבלי להתגלות.

למרות שגורמים צבאיים העריכו את מספר פתחי המנהרות שהתגלו עד כה על 800, כאשר 500 כבר נהרסו, לפחות שליש מהמנהרות נותרו ללא פגע.

"קשה למדוד את מידת ההשפעה שהייתה לישראל על מערכת המנהרות כולה לאור אי הידיעה כמה פירים יש לכל מנהרה. אמנם לחלקם עשויים להיות מספר קטן של פירים המיועדים להתקפות חד-פעמיות, על פי ההערכות, פירים אחרים נמצאים בעומק עשרות מטרים ומחוברים לרשתות גדולות יותר.

רקטות

לפני המלחמה העריך המודיעין הישראלי כי לחמאס ולפלגים פלסטינים נוספים בעזה יש ארסנל של כ-30 אלף רקטות. הרשויות הישראליות אומרות כי חמושים שיגרו יותר מ-11,500 טילים לעבר ישראל מאז 7 באוקטובר.

למרות חודשיים של לחימה עזה, חמאס עדיין מסוגל לירות רקטות לעבר ישראל, בהתחשב בכך שהן מיוצרות במקום וחמאס מסוגל לייצר יותר.

העיתון הגיע למסקנה כי קשה להשמיד את חמאס לאור עובדות אלו וקיומה של סביבה חברתית מגובשת שלא הושפעה ממותם של אלפי אנשי חמאס.

לדברי העיתון, אם ישראל תתעקש להשיג את היעד הזה, זה עשוי לקחת 10 שנים, כפי שאמר נשיא צרפת עמנואל מקרון.

תמונה

קרדיט: הוושינגטון פוסט     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות