טורקיה מזהירה את ישראל שלא ליישם את תוכניתה לחסל את ראשי החמאס

טורקיה הזהירה את ישראל מפני "השלכות חמורות" אם היא תנסה לרדוף אחרי גורמים מתנועת ההתנגדות האסלאמית הפלסטינית (חמאס) מחוץ לשטחים הפלסטיניים, כולל בטורקיה, אמר גורם במודיעין הטורקי ביום שני.

הבכיר הוסיף, "האזהרות הנדרשות ניתנו לבני השיח בהתבסס על דיווחים הקשורים להצהרות של גורמים ישראלים, ולישראל נמסר כי (להתנהגות כזו) יהיו השלכות חמורות".

ראש השב"כ, רונן בר, אמר בהקלטה ששודרה על ידי רשות השידור הציבורי, כאן, ביום ראשון, כי ישראל תרדוף אחרי מנהיגי תנועת חמאס בלבנון, טורקיה וקטאר, גם אם יידרשו לכך שנים.

ישראל התחייבה קבל עם ועולם לחסל את ראשי חמאס לאחר שהחמושים שלה הסתערו על גבול עזה ב-7 באוקטובר, הרגו 1,200 בני אדם, רובם אזרחים, ולקחו כ-240 בני ערובה.

ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי המתקפה הישראלית על רצועת עזה, מאז, הובילה עד כה למותם של יותר מ-15,899 פלסטינים.

מלבד עזה, מנהיגי חמאס מתגוררים או מבקרים לעתים קרובות בלבנון, טורקיה וקטאר. קטאר עזרה לתיווך הפסקת אש בת שבוע, אך היא קרסה ביום שישי האחרון.

במהלך השנים, כמה מדינות הציעו להעניק הגנה מסוימת לראשי החמאס.  אוסטרליה, קנדה, האיחוד האירופי, ישראל, יפן וארה"ב הגדירו את תנועת החמאס כארגון טרור.

ב-1997 לא הצליחו סוכני המוסד הישראלי להרעיל את מנהיג חמאס דאז, חאלד משעל, בירדן, וישראל נאלצה לתת לירדן את התרופה הנחוצה להצלת חייו של משעל. בנימין נתניהו היה אז ראש ממשלה.

خطة إسرائيل بعد انتهاء حرب غزة.. وول ستريت: الموساد يتأهب لعملية تستمر  لسنوات لملاحقة قادة حماس بالخارج 1

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: ערבי פוסט