על יללות פלסטיניות והתעלמות סעודית

בתקופה האחרונה יש רבים שמדברים על ערב הסעודית, מצד אחד מדברים / שואלים / מספרים לנו האם הממלכה תעשה כך או אחרת, והאם הסעודים יהיו מוכנים להתערב למען הפלסטינים או להיות מעורבים ביום שאחרי חמאס ברצועת עזה, וכמובן האם הסעודים יפעלו נגד החות’ים שיורים על ספינות במצרי באב אל-מנדב ומאיימים על חופש השיט באחד מנתיבי השיט החשובים והעמוסים בעולם.

מצד שני, למרות משלוחי הסיוע ההומניטרי של הסעודים לעזה, שכוללים בין היתר מזון, אמבולנסים, תרופות וציוד לבתי חולים, מספרים לנו שהפלסטינים כועסים על הסעודים ומתלוננים שעזה והפלסטינים לא מעניינים אותם, ובזמן שעזה בוערת מהפצצות חיל האוויר, הסעודים “העזו ברוב חוצפתם” להמשיך בחייהם כרגיל ואפילו פתחו כמתוכנן, ב12 באוקטובר בהשתתפות זמרים מהמובילים בעולם הערבי, את פסטיבל “לילות הזמר והשירה הערבית”, שנועד לחגוג את השפה הערבית הקלאסית ואת מורשתה הפיוטית. בקיצור, הפלסטינים שוב יורקים בפני מי שמאכילים אותם.

 

הפלסטינים מייללים שהסעודים ממשיכים כרגיל באירועי “עונת ריאד ” (موسم الرياض = Riyadh Season) לשנת 2023 שהוא פסטיבל בידור וספורט שנתי, שהחל באוקטובר ויימשך עד מרץ שנה הבאה, וסביר להניח שגם השנה ימשוך מיליוני מבקרים (זוכרים את חזון 2030 של מוחמד בן סלמן, להפוך את הממלכה למדינת תיירות שתמשוך 100 מיליון תיירים בשנה?) ואזכיר שעונת ריאד, והוא רק אחד משורת פסטיבלי בידור שמתקיימים בממלכה.

למרות היללות, הסעודים לא יעצרו את חייהם ואת התוכניות שיש להם לממלכה, ולא יחבלו במימוש חזון 2030 כי ארגוני הטרור הפלסטינים החליטו לפתוח במלחמה עם ישראל, ולא סביר שלמרות הטענות של מנהיגי הרש”פ, מנהיגי חמאס-דאעש, ושאר מחבלים פלסטינים, הם יבטלו את הקונצרטים של “לילות הזמר והשירה הערבית” או את אירועי פסטיבל עונת ריאד, בהם תחרות אגרוף בין Tyson Fury ל Francis Ngannou, אירועי היאבקות Crown Jewel של WWE, או כל אירוע אחר.

موسم الرياض | Riyadh Season - YouTube

 

אם זה לא הספיק אז הסעודים פתחו על פי התוכנית גם את פסטיבל הסרטים הבין לאומי בים האדום שמתקיים בימים אלה בעיר ג’דה (مهرجان البحر الأحمر بجدة = Red Sea International Film Festival).

ויש לשער שיהיו למחבלים הפלסטינים טענות שגם פסטיבל המוזיקה הגדול ביותר בממלכה הסעודית, Soundstorm 23  או בשמו המלא MDLBEAST Soundstorm, ייפתח כמתוכנן ב 14 בדצמבר.

אבל לא רק מוזיקה, סרטים, ואירועי ספורט מעניינים את הסעודים, והם המשיכו בתוכניות גם בנושאים כלכליים, ועם תערוכות בינ”ל מתוכננות שהתקיימו באוקטובר ובנובמבר, כגון תערוכת מתכת ופלדה, תערוכת רכבים חשמליים, ותערוכת MedLab הבינלאומית שהיו בריאד, או תערוכה בינ”ל לדיגיטציה במדעי הגיאוגרפיה שהתקיימה בעיר ח’ובאר (الخُبَر = Khobar) השוכנת לחופי המפרץ הערבי, ועוד שלל כנסים ותערוכות שמתקיימות גם החודש, וימשיכו גם בשנה הבאה כמתוכנן.

 

נכון שהסעודים אירחו בריאד את כנס המדינות המוסלמיות והערביות, שדן בפלסטינים ובמלחמת אוקטובר 23 שארגוני הטרור הפלסטינים כפו על ישראל, ונכון שהסעודים שולחים סיוע הומניטרי ביד רחבה (גם אם לטענת הפלסטינים הסעודים “החלו לשלוח סיוע באיחור” וכתמיד הם בוכים שזה “טיפה בים”) אבל את הסעודים מעניינים דברים נוספים מאשר הפלסטינים כפויי הטובה, והם לא שוכחים להם את הקריאות הפלסטיניות נגד בית המלוכה ואת הקריאות למותם של המלך ויורש העצר, וגם לא את פעילות חמאס בממלכה, שהובילה למעצרם של לא מעט פלסטינים.

לא מפליא שיש לא מעט סעודים שלא רוצים לשמוע את הבכיינות הפלסטינית, שלאחר שתקפו את אזרחי ישראל בדרך ברבריות שנוגדת את ערכי האסלאם, הם חוטפים על הראש מישראל, ובזמן שהם מסתתרים מאחורי נשים וילדים, מתחת לבתי חולים ובתי ספר מלאים באזרחים, הם צועקים לעולם ולעולם הערבי בפרט “ישראל הורסת את עזה והורגת אזרחים חפים מפשע”…

 

לא מפליא שיש לא מעט סעודים שכועסים על הפלסטינים שבגללם החות’ים בתימן משגרים להם מעל הראש טילים בליסטיים ומל”טים מלאי חומר נפץ, ועוד מאיימים על הסעודים שלא יעזו ליירט אותם, כי אחרת הם “יסגרו איתם חשבון”…

לא מפליא שיש לא מעט סעודים שאם הם פותחים עיתון או אתר חדשות, יותר מעניין אותם לקרוא על אישה סעודית שרצחה את בעלה בדקירות סכין, שהוצאה היום (4 בדצמבר) להורג, על תפיסת עוד משלוח סמים תוצרת חיזבאללה / משטר אסד, או על מותו של שחקן קולנוע מצרי בתאונת דרכים, מאשר לקרוא על טרוריסטים פלסטינים שרוצים לרצוח נשים וילדים ישראלים, ובוכים לכל העולם שחיילי צה”ל נותנים להם על הראש בעזה, בשכם ובג’נין.

כשנותנים מבט במזרח התיכון, רואים שלמרות היללות הפלסטיניות, הסעודים עושים את מה שטוב לסעודיה, ולא מה שהפלסטינים היו רוצים שיעשו, וכך גם שאר מדינות ערב ומרבית המדינות בעולם.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונות:  אתר הפסטיבל בסעודיה – https://mdlbeast.com/