בכירים אמריקאים: תגובת ביידן למתקפות המיליציות האיראניות בסוריה נכשלה

בכירים בפנטגון טענו שהאסטרטגיה שננקטה להתעמת עם נציגי איראן אינה קוהרנטית או יעילה, והתקיפות האוויריות המוגבלות שאושרו על ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כדי להגיב לתקיפות אלו לא הצליחו לעצור אותן ולהרתיע את המיליציות הנתמכות על ידי איראן, על פי מה שדווח על ידי הוושינגטון פוסט.

"אין הגדרה ברורה למה אנחנו מנסים להרתיע, האם אנחנו מנסים להרתיע מתקיפות איראניות עתידיות, כי ברור שזה לא עבד", אמר אחד מהקצינים הבכירים שדיבר בעילום שם. 

הוא הוסיף כי במקביל להתקפות האוויר של ארצות הברית על מספר מיליציות איראניות בסוריה בפרט, גורמים בממשל האמריקני הפצירו שוב ושוב בטהרן במהלך התקופה האחרונה לרסן את המיליציות החמושות שבהן היא תומכת, והזהירו מפני "הזכות להגיב", אבל האזהרות והתקיפות הללו היו מוגבלות, ונראה שבקשות אלו לא נענו על ידי איראן.

גורם בכיר בפנטגון חשף כי הוצגו בפני ביידן אפשרויות נוספות מעבר לצעדים שננקטו עד כה, בהתייחס למתקפות הנקמה בסוריה, והוא אישר כי יש ספק גובר במשרד ההגנה לגבי הגישה הנוכחית שננקטה להרתעת סוכני איראן במדינות האזור.

עם זאת, הוא הודה, במקביל, שחלופות טובות הן מעטות. לדבריו, הפנטגון רואה מעט חלופות יעילות יותר מהצעדים שננקטו עד כה, שבנוסף לתקיפות תגמול מוגבלות כללו תגבור בנשק ההגנה האווירית והצבת שתי נושאות מטוסים ליד ישראל ואיראן.

תקיפת האתר: 

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: דובר צבא ארה"ב