נמאס להם? הוגשה הצעת חוק לקונגרס להסגת הכוחות האמריקאים מסוריה

הסנאטור הרפובליקני ראנד פול הגיש הצעת חוק לקונגרס שדרשה את נסיגת כוחות ארה”ב מסוריה.

לפי משרדו של פול, צפוי שתתבצע הצבעה על הפרויקט בתחילת השבוע הבא, תוך ציון כי החוק, אם יאושר, יחייב את ממשל ביידן להסיג את כל הכוחות האמריקאים מסוריה.

פול אמר למגזין “Responsible Statecraft” האמריקאי: “לעם האמריקני נמאס ממלחמות אינסופיות במזרח התיכון. עם זאת, יש עדיין 900 חיילים אמריקאים בסוריה ללא אינטרסים אמריקאים חיוניים על כף המאזניים, וללא הגדרה של ניצחון. “אין אסטרטגיית יציאה ואין אישור מהקונגרס להיות שם.”

הוא הוסיף: “אם אנחנו מתכוונים לפרוס את הצעירים והצעירות שלנו במדי צבא לסוריה כדי להילחם ואולי להקריב את חייהם למען מטרה כביכול, האם לא עלינו, כנציגיהם הנבחרים, לפחות לדון ביתרונות שליחתם לשם? אנחנו לא צריכים לעשות את זה? “האם אנחנו ממלאים את חובתנו החוקתית ודנים אם המשימה שאנו שולחים לה היא ברת השגה?”

 

ההחלטה של ​​פול, שהועלתה ב-15 בנובמבר, מבוססת על החלטת מועצת המלחמה, הקובעת כי ממשל ביידן נדרש לסלק את צבא ארה”ב מפעולות האיבה ללא הכרזת מלחמה מהקונגרס.

ההחלטה להסיג את כוחות ארה”ב מסוריה – אם תאושר על ידי בית הנבחרים – קובעת את נסיגת הכוחות תוך 30 יום מיום הוצאתה, אלא אם נשיא ארה”ב יבקש ויקבל אישור מלחמה מהקונגרס.

מבקרי נוכחות כוחות ארה”ב בסוריה, כמו פול, אומרים שהמבצע בסוריה אינו מכוסה על ידי ההרשאות לשימוש בכוח צבאי שניתנו בשנים 2001 ו-2002, ובכל זאת צבא ארה”ב היה מעורב במלחמה עם מספר שחקנים ממלכתיים ולא ממלכתיים שם מאז שאובמה פרס את כוחות ארה”ב בסוריה ב-2015.

Souria Post - سوريا بوست - قال قائد القيادة الوسطى #الأمريكية، كينيث  ماكينزي، إن انسحاب القوات الأمريكية من سوريا أمر يتخذه الرئيس الأمريكي، جو  بايدن. وخلال زيارة غير معلنة إلى شمال شرقي

קרדיט: רשתות חברתיות

 

כוחות אמריקאים בסוריה

לארה”ב יש כ-900 חיילים ומאות קבלנים ביטחוניים בסוריה, שתפקידם להבטיח שדאעש, שהובס לכאורה ב-2019 לאחר חמש שנות מלחמה בעיראק ובסוריה, לא יתעורר מחדש.

לכוחות הקואליציה הבינלאומית בראשות ארצות הברית יש 28 אתרים צבאיים בסוריה, בתוך 3 מחוזות, שהם אל-חסכה (17 אתרים), דיר א-זור (9 אתרים), וחומס (2 אתרים), לפי מה שמרכז “Jusoor” ללימודים דיווח קודם לכן.

בסיסים צבאיים אמריקאים פרוסים במזרח סוריה באזור המשתרע ממזרח לנהר הפרת מדרום מזרח סוריה ליד מעבר הגבול אל-תנף, לצפון מזרח ליד שדות הנפט של רמיילאן, ונמשכים עד אל-חסכה ודיר א-זור.

תפוצת הבסיסים האמריקאים הופכת אותם גם למעין חגורה המקיפה את מקורות הנפט והגז הסורי הממוקמים מזרחית לנהר הפרת, המייצג את רוב העושר התת-קרקעי של סוריה.

החשובים מבין הבסיסים הללו הם בסיס שדה הנפט אל-עומר באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור, הנחשב לאחד הבסיסים הגדולים בסוריה, בסיס שדה הגז קוניקו מצפון-מזרח לדיר א-זור, בנוסף לבסיסים הפרוסים בעיירות אל-בג’וז פאוקאני, ובכפר רובאישיד, שנמצא במשולש המדברי בין א-רקה, אל-חסקה ומחוז דיר א-זור.

التحركات الأمريكية في سورية خلال الربع الأول من عام 2023 الانعكاسات  والدلالات والسيناريوهات المتوقعة - مركز كاندل للدراسات

קרדיט: רשתות חברתיות

 

באשר לנפת אל-חסכה, כוחות הקואליציה נמצאים בבסיס רמלאן, שהיא הנקודה האמריקאית הראשונה בסוריה, בסיס אל-מלכיה (שדה התעופה רובאר) דרומית לעיר אל-מלכיה באזור הכפרי של אל-חסכה, בסיס “טל ביידר” כ-30 ק”מ מערבית מהעיר אל-חסכה, ובסיס סטון על הגדה הצפונית-מזרחית של סכר אגם אל-בסיל, ובסיס קסראק, שנמצא 45 ק”מ מזרחית לעיירה טל תמר. 

בנוסף שינם בסיס חמו, הסמוך לשדה התעופה קמישלי מהצד החיצוני, ולבסיס הקואליציוני בעיר הספורט הממוקם בקצה הדרומי של שכונת גווראן בעיר אל-חסכה, ממגורות סבח אלח’יר. הבסיס ממוקם 10 ק”מ דרומית לעיר אל-חסכה, ובסיס אל-שדאדי, שנמצא בתוך מפעל הגז נמצא במרחק ק”מ אחד דרומית-מזרחית לעיר אל-שדאדי.

مسؤول أمريكي يحسـ.ـم مسألة انسحاب القوات الأمريكية من سوريا! - الوسيلة

קרדיט: נדאא פוסט    קרדיט לתמונות: אלואסילה