דיווחים: ישראל הפציצה מחסן טילים בליסטיים של המיליציה החות'ית בתימן

מקורות טענו אתמול כי חיל האוויר הישראלי ביצע לראשונה בתולדותיו תקיפה אווירית על מחסן תחמושת השייך לקבוצת החות'ים בתימן.

כמו כן, נטען כי מטוסי תקיפה של חיל האוויר הישראלי מדגם F-15I "רעם" השמידו כמה טילים בליסטיים חות'ים.

 

המורדים החות'ים בתימן מזהירים את ישראל מפני חידוש הלחימה בעזה

המורדים החות'ים בתימן נשבעו ביום חמישי לחדש את התקפות הטילים על ישראל ולחטוף ספינות ישראליות בים האדום, אם ישראל תחדש את הלחימה ברצועת עזה הפלסטינית.

הטלוויזיה התימנית "אל-מסרה" ציטטה את יחיא סארי, הדובר הצבאי של החות'ים, שאמר: "אנו מאשרים את נכונותנו המלאה לחדש את הפעולות הצבאיות נגד האויב הישראלי אם יחליט לחדש את תוקפנותו נגד עזה".

מטוס F15 (צילום: דובר צהל, חדשות)

קרדיט: דובר צה"ל

 

הדובר הדגיש כי הכוחות החות'ים "לא יהססו להרחיב את התקפותיהם נגד ישראל ויכללו מטרות שישראל אולי לא תצפה להן ביבשה או בים".

הדובר הוסיף: "אנו ממשיכים למנוע מאניות ישראליות לשוט בים האדום וננקוט בצעדים נוספים על מנת להבטיח את היישום המלא של החלטה זו".

איום החות'ים הגיע שעות לפני תום ההפוגה ההומניטרית הצפויה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, שבמהלכה שני הצדדים החליפו בני ערובה לאסירים.

הקבוצה החות'ית החמושה ביצעה מספר התקפות טילים ומל"טים חוצי גבולות לעבר ערים וספינות הקשורות לישראל בים האדום ובמפרץ עדן מאז פרוץ הסכסוך בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר.

 

ב-19 בנובמבר תפסו הכוחות החות'ים ספינה מסחרית בים האדום והשיטו אותה לחודיידה, הנמל האסטרטגי של תימן בים האדום שנמצא כיום בשליטה של ​​החות'ים.

ביום רביעי פרסמו שרי החוץ של ה-G7 הצהרה הקוראת למיליציה החות'ית "להפסיק לאלתר התקפות על אזרחים ואיומים נגד נתיבי שיט בינלאומיים וספינות מסחריות, ולשחרר את הספינה M/V Galaxy Leader וצוותה, שנתפסה באופן בלתי חוקי מהמים הבינלאומיים ב-19 בנובמבר".

ישראל התחייבה לחדש את התקיפות האוויריות וההתקפות הקרקעיות בעזה לאחר סיום ההפוגה הזמנית שהחלה ביום שישי האחרון והוארכה בשלושה ימים כדי להקל על חילופי בני ערובה נוספים. ישראל הסכימה להאריך את הפסקת האש ביום אחד אם חמאס ישחרר 10 בני ערובה נוספים בתמורה לשחרור כ-30 אסירים פלסטינים המוחזקים בישראל.

מומחים מעריכים כי התקיפה בתימן אינה המילה האחרונה שיש לישראל להגיד בנושא.

פלסטינים מצאו את חופת ה-F-15 בחצר ביתם ומסרו לצה"ל

קרדיט: דפנס ערביכ    קרדיט לתמונות: דובר צה"ל