מצרים מונעת ממטוסים המגיעים מנמל התעופה לטקיה שבסוריה לנחות בשטחה

סוריה איירליינס, השייכת לממשלת סוריה, דיווחה כי מצרים טרם העניקה אישור למטוסים המגיעים מנמל התעופה לטקיה לנחות בנמל התעופה הבינלאומי של קהיר, יותר מחודש לאחר הפסקת הטיסות מסוריה, לאחר ששדה התעופה בדמשק יצא משירות יותר מפעם אחת בעקבות הפצצות ישראליות.

 

מנכ"ל Syrian Airlines בלטקיה, פאדי ח'יר ביי, אמר כי "נושא הפעלת הטיסות מנמל התעופה הבינלאומי לטקיה לקהיר מתנהל כעת מול רשות התעופה האזרחית במצרים, מכיוון שהיא לא העניקה אישור לטיסות המגיעות מנמל התעופה של לטקיה לנחות בשדה התעופה של קהיר עד עכשיו".

ח'יר ביי הוסיף, "ברגע שיינתן אישור מהתעופה האזרחית המצרית, החברה תהיה מוכנה להפעיל טיסות באופן מיידי, על פי מה שדווח בתקשורת המקומית, והדגיש כי יש לחץ וצבירת טיסות מזה חודש ו-10 ימים, כלומר מאז ששדה התעופה של דמשק יצא משירות."

מאחר שהטיסות מסוריה למצרים הופסקו, הסורים נאלצים להזמין ולנסוע לקהיר דרך מדינות שכנות, בעיקר לבנון.

 

הרחבת היכולות של נמל התעופה לטקיה

מנהל שדה התעופה הבינלאומי של לטקיה, זיאד אל-טאואל, חשף מוקדם יותר כי הוא מבקש להגביר את אפקטיביות העבודה בשדה התעופה ולהרחיב את היכולות הטכניות, האדמיניסטרטיביות והתפעוליות שלו במהלך השנה הבאה, ולהפוך את שדה התעופה לבעל יכול גדולה יותר להפעיל מספר טיסות רב יותר.

זה בא לאור הלחץ הגדול על נמל התעופה לטקיה לאחר ששדה התעופה הבינלאומי של דמשק וחאלב יצאו משירות לאחר שפגעו בו שוב ושוב תקיפות ישראליות, שכן הוא נותר נמל התעופה היחיד המשרת טיסות בינלאומיות בסוריה.

הסורים נאלצים להזמין ולנסוע לקהיר דרך מדינות שכנות

קרדיט:  סוריה טי וי    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות