מקורות: חיזבאללה מעביר מאות מלוחמיו הפועלים בסוריה ללבנון

מקורות בתקשורת הטורקית טוענים כי מיליצית חיזבאללה הלבנונית מעבירה מאות מלוחמיה הנמצאים כעת בסוריה ללבנון.

הסוכנות הטורקית אנטוליה מסרה היום, יום רביעי, 8 בנובמבר, כי חיזבאללה הלבנוני הוציא , כ-1,500 מלוחמיו הפועלים בשורות כוחות צבא סוריה ו הנמצאים באזורים שונים בסוריה והעבירה אותם ללבנון.

הסוכנות הטורקית טענה כי לוחמי חיזבאללה נטשו את חטיבה 46, שם פעלו, באזור הכפרי המערבי של חלב, מהעיר סרקב וקראטין, מזרחית לנפת אידליב, ומאזורי מערת אל-נומן, חאן שייחון, כפר רומה, קפרנבל וחזארין שבדרום מחוז אדליב. לוחמי חיזבאללה עברו תחילה לאזור קוסייר, מדרום-מערב למחוז חומס, ומשם חצו ללבנון, כך דיווחה סוכנות “אנטוליה”. 

הסוכנות ציינה כי חברי מיליציות הטרור הנתמכות על ידי איראן וחטיבות “פטמיון” ו”בקיר” האפגניות הובאו למקומות מהם נסוגו אנשי חיזבאללה.

החלטת המיליציה הגיעה לאחר עימותים בין חבריה בדרום לבנון לבין צה”ל בגבול הדרום מאז 8 באוקטובר, למרות שההתכתשויות לא חרגו מעבר לתקיפת מגדלי תקשורת ומצלמות מעקב.

 

מנהיג מיליציית חיזבאללה נאם ביום שישי בנאום בטלוויזיה, שעורר זעם בקרב פעילים, שאמרו כי חיזבאללה הביע צער על כך שלא הודיעו לו על המבצע הצבאי הפלסטיני, ולכן הוא לא יתערב בו כמצופה. אמנם חלקם הביעו את ביטחונם שההחלטה שקבל חיזבאללה הגיעה למעשה מאיראן, שהודיעה לארצות הברית שהיא לא תדרדר את כל האזור למלחמה. 

אחרים ציינו כי בנאומו של נסראללה לא הייתה כל הכרזת מלחמה כוללת על ישראל, מה שמעלה תהיות לגבי מטרת חיזבאללה בהתכתשויות שהיא מבצעת, ואף מרגיעה את ישראל בנוגע לחזית הצפונית של ישראל.

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, איים להרחיב את חזיתות המלחמה ברצועת עזה וסביבתה, אך איראן ומה שמכונה “ציר ההתנגדות”, הכולל מיליציות רב-לאומיות הפרוסות ברחבי עיראק, סוריה, לבנון ותימן, בנוסף למשטר אסד, בחרו להישאר ניטרליים למעט עימותים קלים עם חיזבאללה, המיליציה מנצלת אותו כדי להלבין את תדמיתה מול תומכיו.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות