המצפה הסורי: ישראל תקפה מטרות איראניות ושל חיזבאללה ליד דמשק

שלושה חמושים פרו-איראנים נהרגו ביום רביעי ב”תקיפות ישראליות” על אתרים השייכים למיליציית חיזבאללה הלבנונית ליד בירת סוריה, דמשק, כך דיווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם לסוכנות הידיעות הצרפתית.

ראש המצפה, רמי עבד אל רחמן, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שלושה חמושים שאינם סורים, הנאמנים לאיראן נהרגו “בהפצצות ישראליות על מרכזים חקלאיים ואתרים אחרים השייכים לחיזבאללה ליד עקרבה – عقربا וסיידה זינב”. הוא הוסיף כי ישראל הפציצה גם יחידות הגנה אווירית סוריות בדרום המדינה.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אמר מוקדם יותר ביום רביעי כי “הפצצה ישראלית” כוונה ל”חווה באזור עקרבה, הכוללות נמל תעופה צבאי (13 ק”מ מערבית לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק), בנוסף לנקודת מכ”ם של הצבא הסורי ואתר של כוחות המשטר בדרום מערב האזור הכפרי של דמשק. לדברי המרכז תותחי נ”מ קרקעיים ניסו ליירט מטרות במרחב האווירי של האזור”. 

 

סוכנות הידיעות של המשטר הסורי, SANA, אישרה מצידה כי נגרם “נזק מהותי” כתוצאה מהפצצה “ישראלית” שכוונה ל”נקודות באזור הדרום”.

גורם צבאי סורי אמר לסוכנות כי ההפצצה אירעה “בערך בשעה 22:50 היום (רביעי)” מ”כיוון בעלבק בלבנון, כשעל הכוונת כמה נקודות צבאיות באזור הדרום”.

המקור אישר לסוכנות כי “היו כמה נזקים מהותיים ברכוש”.

צה”ל לא הודה מצדו על ביצוע פעולות כלשהן בסוריה. 

מקורות סורים טענו כי לפני תקיפת המטרות שבאזור דמשק תקפו מטוסי קרב ישראלים סוללות טילי נ”מ סוריות הממוקמות במחוז סויידא שבדרום המדינה . 

הצבא הישראלי אישר לאחרונה כי תקף אתרים השייכים לכוחות המשטר הסורי ולמיליציות האיראניות בתוך שטח סוריה. 

בסוף אוקטובר האחרון, עם ההסלמות שנבעו כתוצאה מהתקיפה שפתח חמאס על ערים ישראליות ב-7 באותו חודש, תוך פחות מ-12 שעות, ספגה סוריה שתי תקיפות בדרום ובצפון שלה. ישראל נטלה אחריות על התקיפות שבמהלכן שדה התעופה הבינלאומי של חאלב יצא משירות בפעם הרביעית ברציפות. גם שדה התעופה הבין לאומי של דמשק יצא משירות.

תמונה

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות