שראל מציבה ספינות טילים בים האדום לקדם פני רעה מכיוון תימן

דובר צה”ל הודיע ​, ביום רביעי, כי פרס ספינות טילים בים האדום, כחלק מתגבורת, בעקבות התקפות טילים ארוכי טווח וכטב”מים עליהן לקחו אחריות החות’ים בתימן.

בתמונות שפרסם צה”ל נראות קורבטות מדגם “סער” מפטרלות סמוך לנמל אילת בים האדום, שישראל רואה בו חזית חדשה, שכן מלחמתה בעזה מעוררת תגובה של ארגונים התומכים בחמאס, המוגדר כארגון טרור בארצות הברית.

מצה”ל נמסר כי הספינות נפרסו “בהתאם להערכת המצב, וכחלק ממאמצי הגנה מוגברים באזור”, כך נכתב באתר ” Times of Israel “.

שלשום יירט הצבא טיל ושני כטב”מים מתאבדים ששוגרו מתימן לעבר שטח הארץ.

 

מטרה נוספת יורטה לפנות בוקר (רביעי) סמוך לעיר אילת בדרום הרחוק.

צה”ל הוסיף בציוץ באתר “X” כי איום זה “לא היווה כל סכנה לאזרחים ולא זוהתה כניסה לשטח ישראל”.

שלשום איימו החות’ים בתימן להמשיך בשיגור טילים וכטב”מים לעבר ישראל, והודיעו על ביצוע שלושה שיגורים מסוג זה מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר.

 

הדובר הצבאי של המורדים החות’ים, יחיא סארי, אמר: “שיגרנו מספר רב של טילים בליסטיים ,טילי שיוט ומספר רב של מל”טים לעבר יעדים שונים בישראל”.

הוא איים “להמשיך לבצע תקיפות עם טילים ומל”טים, עד שתיפסק התוקפנות הישראלית” על עזה.

הדובר לקח אחריות על השיגורים, ליציאת להק כטב”מים ביום שלישי לעבר העיר אילת בדרום ישראל, ואמר כי מדובר ב”מבצע השלישי” מאז תחילת המלחמה.

המלחמה פרצה ב-7 באוקטובר, לאחר שחמאס פתח במתקפה חסרת תקדים בתולדות ישראל, במהלכה חדר לעיירות גבול, יישובי מגורים ומטה צבאי סביב רצועת עזה.

בתקיפה נהרגו יותר מ-1,400 בני אדם, רובם אזרחים, כולל נשים וילדים, וגם 240 בני אדם נחטפו, לפי הרשויות הישראליות.

בתגובה לפיגוע פתחה ישראל בפשיטות מתמשכות על רצועת עזה, שהביאו להרג של יותר מ-8,500 בני אדם, רובם אזרחים, כולל נשים וילדים.

אח”י בים האדום:

דובר צה

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: