האם שגריר ישראל מסולק מקולומביה?

שר החוץ של קולומביה, אלוורו לייבה, פרסם היום ציוץ שבו קרא לשגריר ישראל בבוגוטה, גלי דגן, להתנצל בפני הנשיא גוסטבו פטרו “ולעזוב” בשל ביקורתו על הנשיא, אולם בתקשורת תהו אם מדובר בהוראה רשמית.

הדיפלומט הישראלי תקף בחריפות את אמירותיו של פטרו, שלא גינה את הטבח של חמאס באזרחים הישראלים אך השווה בין עזה לבין אושוויץ וטען כי חמאס היא המצאה של המוסד.

 

היום יצא שר החוץ לייבה להגנת הנשיא ודרש “לכבד אותו”. “ההיסטוריה של הדיפלומטיה האוניברסלית תרשום תתעד כאבן דרך את היהירות חסרת ההיגיון של השגריר הישראלי בקולומביה כלפי גוסטבו פטרו”, צייץ. “תתבייש. לכל הפחות, תמציא תירוצים ותעזוב. אינטליגנציה מתעמתת עם אינטליגנציה. יש מדינות על כף המאזניים”. עם זאת, עדיין לא פורסמה הודעה רשמית לגבי סילוק השגריר.

בציוץ אחר, הכריז לייבה כי פטרו “חיבר את הדוקטרינה של שלום כולל עבור ארצו ומבקש להשיג פתרון קבע עבור ישראל ופלסטין המבוסס על חזון היסטורי. זה לא ייהרס באמצעות חוצפה או לכלוך אינטלקטואלי. הם טועים”, כתב.

 

בציוץ נוסף, הוא כתב כי “אף אחד הגיוני לא יכול לעודד מדיניות של אדמה חרוכה, לא משנה מהיכן זה מגיע. זה מפר את הכבוד של האדם. הורג חפים מפשע. הדוקטרינה של שלום כולל של גוסטבו פטרו מבוסס על החובה של צדק אוניברסלי: שלום כולל כסינתזה של החוק”.

אחרי חוסר הוודאות, שר החוץ של קולומביה, אלוורו לייבה, מבהיר כי השגריר הישראלי לא סולק מהמדינה. “יש לנו רק שאיפה שמילים ייאמר בשפיות ולציין שכבוד לנשיא גוסטבו פטרו הוא חובה ביחסים דיפלומטיים. ככה זה צריך להיות”, צייץ. “אפילו יותר מכך, היחסים עם ישראל יישמרו אם המדינה הזו תרצה בכך. העקרונות החוקתיים שלנו מלמדים ומצווים אותנו לכבד את החוק הבינלאומי. זה משהו שחייב להיות דו כיווני. יחסים מכובדים בין מדינות תמיד יתקבלו בברכה”.

 

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי    קרדיט לתמונה: ויקיפדיה